V čele žebříčku z hlediska celkové hodnoty vyplacených dotací stojí Ředitelství silnic a dálnic ČR, následované Správou železniční a dopravní cesty. S výrazným odstupem obsadilo třetí místo ministerstvo práce a sociálních věcí.

"Zdaleka nejvíce prostředků, celá čtvrtina celkového objemu, byla vynaložena v rámci Operačního programu Doprava, a to zejména na stavbu a modernizaci silnic a železnic," uvedl ředitel společnosti Imper CZ Tomáš Berger.

Mezi dvaceti předními institucemi dominují ministerstva, státní a příspěvkové organizace nebo kraje. K velmi úspěšným ale patří i některé vysoké školy, například Univerzita Palackého v Olomouci, brněnské Masarykova univerzita a Vysoké učení technické nebo Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava.

Z hlediska právní formy byla více než pětina dotací vyplacena příspěvkovým organizacím, následují obce nebo městské části a třetí v pořadí jsou společnosti s ručením omezením, na které připadá asi desetina všech dotací. Z akciových společností a společností s ručením omezeným získaly z evropských fondů nejvyšší dotace České dráhy, Dopravní podnik hlavního města Prahy a firmy zaměřené na výzkum, vývoj a inženýrství nebo vodohospodářské společnosti.

Data společnost získala z veřejně přístupných zdrojů pomocí databáze Merk za období leden 2008 až červen 2014. Databáze Merk zahrnuje více než 2,7 milionu subjektů. Umožňuje vyhledávat kontaktní údaje, propojení mezi společnostmi, vývoj obratu či počtu zaměstnanců.

Česko má v začínajícím programovém období 2014 až 2020 k dispozici zhruba 600 miliard korun. Nejvíce z toho půjde na rozvoj regionů, dopravní infrastruktury a na podporu podnikání.