"Pojištění domácnosti je úzce spojeno s hodnotou vybavení bytu, a ta je během našeho života velice proměnlivá. Na tyto změny je třeba flexibilně reagovat, ideální je jeho aktualizace jednou za dva až tři roky," řekl dnes novinářům generální ředitel pojišťovny Jeroen van Leeuwen.
Naopak životní pojistka se podle něj zhodnocuje s časem. Měnit tyto smlouvy je tak třeba až po důkladném uvážení. Průměrná doba životního pojištění ale činí jen šest let, uvedl.
V minulosti životní pojištění změnilo 59 procent dotázaných. O změně uvažují i ti (26 procent), kteří mají životní pojištění sjednané déle než deset let. A navíc i ti (32 procent), kteří mají životní pojištění teprve rok.
Více než dvě třetiny lidí s životním pojištěním přesně vědí, kolik za něj platí. Celkovou částku, na níž je smlouva uzavřena, ale přesně zná jen 39 procent pojištěných. K tomu, že neznají druh své životní pojistky, se přiznala téměř pětina dotázaných.
V pojištění domácností polovina oslovených nemění pojistnou částku podle skutečné hodnoty vybavení domu či bytu, vyplynulo rovněž z průzkumu. Pojistnou částku nemění ani ti (42 procent), u nichž hodnota vybavení domácnosti od uzavření pojistky výrazně vzrostla. V případě domácností, jejichž hodnota v poslední době klesla, nezměnily pojistku dvě třetiny oslovených.
Muži častěji deklarují, že se o společné smlouvy starají především oni (53 procent). Ženy to však nepotvrzují a nejčastěji uvedly, že se s partnerem společně podílejí rovným dílem.
Pojištění lidé zanedbávají hlavně kvůli tomu, že nerozumí pojistným smlouvám (68 procent) či nemají dostatek financí (66 procent). Téměř polovina považuje za impulz ke sjednání životního pojištění zvýšení rizika, například změnu povolání.