Trasa metra A byla zastavena po celé délce, tedy mezi stanicemi Dejvická a Depo Hostivař. Metro nahradily tramvajové linky 5, 11, 22 a 26 a také výluková linka X-A z Podbaby do zastávky Nádraží Strašnice. Trasu některých autobusových linek dopravní podnik prodloužil do zastávek Hradčanská, Želivského a Strašnická.
Podle zjištění ČTK krátce po uzavření stanic na trase A nevznikaly potíže v přepravě cestujících. Například na náměstí Míru před uzavřeným vchodem ve vestibulu metra A stál brigádník, který byl připraven poskytnout informace o náhradní dopravě. Podle něj ale lidé zřejmě byli na výluku připraveni, protože vestibul byl liduprázdný.
Informace o výluce poskytuje na dvacítce nejexponovanějších míst v Praze denně mezi osmou ranní a devátou večerní přibližně 25 pracovníků dopravního podniku. V češtině a angličtině radí cestujícím s dopravním spojením a rozdávají informační letáky o výluce, kterých dopravní podnik nechal vydat přibližně 30.000.
Trasa A protíná většinu míst navštěvovaných turisty. Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) a Pražská informační služba ale očekávají, že výluka cestování po Praze zkomplikuje jen návštěvníkům metropole, kteří sem přijedou bez cestovní kanceláře.
Při nynějším přerušení provozu dopravní podnik opraví tři výhybky - dvě ve stanici Náměstí Míru a jednu ve stanici Dejvická, kde dělníci vymění i původní dřevěné pražce. Při podobné výluce metra v září 2012 podnik vyměnil jednu výhybku ve stanici Náměstí Míru a další ve stanici Dejvická. Podle údajů dopravního podniku se tehdy přerušení provozu dotklo zhruba 50.000 cestujících.
Linka A označovaná zelenou barvou je nejkratší trasou metra, má 13 stanic. V příštím roce by se měla prodloužit o nově budovaný úsek do Motola. Spolu s dalšími dvěma linkami pražské metro denně přepraví zhruba 1,2 milionu lidí. První úsek se cestujícím otevřel v květnu roku 1974.