V letošním roce se v samotných tunelech bude ještě budovat tunelový vodovod, osvětlení traťových tunelů a dělníci budou měřit takzvané bludné proudy, při nichž se proud vrací částečně vodivou zeminou do svého zdroje.

Ve stanicích a vestibulech dělníci dokončí osvětlení, dlažby a obklady nebo vytvoří informační systém a dokončí úpravy v okolí stanic. Eskalátory by měly být hotovy 17. listopadu.

V rámci technologické části ještě zbývá mimo jiné dodělat a zprovoznit měnírny a distribuční trafostanice, dokončit práce na trakčním napájení nebo namontovat vzduchotechniku v tunelech i ve stanicích. Rovněž musí dělníci namontovat vlakové zabezpečovače. Jeho zkoušky mají začít 3. listopadu.

Na začátku ledna 2015 se pak do metra chystají kontroloři, kteří vše prohlédnou a následně povolí zkušební provoz. S ním DPP počítá od 1. března do 5. dubna 2015.

Stavba nového úseku metra A začala v roce 2009 a plánované náklady činí 22,5 miliardy Kč. Podle dopravního podniku by se ale konečný účet mohl pohybovat kolem 21 miliard korun. Na trase jsou čtyři zastávky.

Harmonogram prací v metru:

Sjízdnost kolejí v celé trase: 15.4.2014

Energetická páteř: 1.10.2014

Zabezpečovací zařízení: dokončení 3.11.2014

Eskalátory a výtahy: dokončení 17.11.2014

Připravenost stavební a technologické části k zahájení komplexních zkoušek a přejímacích řízení: 17.11.2014

Zkoušky vlakového zabezpečovače: 3.11.2014 až 30.11.2014

Komplexní zkoušky a přejímací řízení: 17.11.2014 až 31.12.2014

Místní šetření pro povolení ke zkušebnímu provozu traťové tunely a stanice: 2.1.2015 až 28.2.2015

Ověřovací provoz: 1.3.2015 až 5.4.2015

Zahájení provozu s cestujícími: 6.4.2015

zdroj: Magistrát hlavního města