Nejvíce lidí do center přitáhla jarní sezóna. Dobré jarní výsledky se podařilo nákupním centrům zopakovat již pouze v srpnu (+4,1 procenta). Kumulativní meziroční růst návštěvnosti se ale udržel v kladných hodnotách až do konce roku.
"Výsledky našeho indexu za rok 2013 ukazují, že postupný meziroční růst návštěvnosti obchodních center byl ve skutečnosti zajímavou předzvěstí celkového ekonomického oživení, které rok 2013 ve svém závěru přinesl. Pokud se letos po loňské stagnaci opět zvedne spotřeba českých domácností, lze předpokládat, že se to kladně projeví i návštěvnosti obchodních center," uvedl předseda českého výboru ICSC Jan Kubíček.
Větší nákupní centra s více než 100 jednotkami přitáhly meziročně více návštěvníků než ta menší. Do menších a středně velkých center zavítalo meziročně o 2,2 procenta méně lidí. Rozdíly jsou také v regionech. Zatímco centra v Praze si připsala růst návštěvnosti o tři procenta, těm moravským počet zákazníků o 3,1 procenta klesl.
ICSC vydává index ve spolupráci s PricewaterhouseCoopers.