Nový šéf výzkumu a vývoje, šestapadesátiletý Kim He-čin, bude mít za úkol zlepšit pověst automobilky poté, co jeho předchůdce Kwon Mun-sik před více než měsícem rezignoval kvůli problémům s kvalitou, napsala agentura Reuters. Kim v minulosti působil jako šéf vývoje motorů a převodovek. Předtím byl manažerem kontroly kvality v divizi výzkumu a vývoje.

Hyundai letos kvůli problémům s kvalitou musela přikročit ke svolání milionů automobilů ve Spojených státech, Jižní Koreji a dalších zemích do servisů, což podkopalo reputaci automobilky. Hyundai loni v průzkumu kvality společnosti J.D. Power klesla na 18. příčku z 11. místa v předešlém roce. V poslední době se automobilka snaží omezit růst výroby a zaměřit se na větší kontrolu kvality.

Podle některých expertů Hyundai dosud kopírovala vývoj trhu, nyní se ale potřebuje stát tím, kdo stanovuje trendy, a v tom hraje vývoj a výzkum klíčovou roli. Hyundai podle své výroční zprávy do výzkumu a vývoje loni investovala 1,63 bilionu wonů (85,9 miliardy Kč), tedy skoro dvě procenta příjmů. Oproti tomu německá automobilka BMW do výzkumu a vývoje vložila 5,2 procenta příjmů

Generální ředitel Hyundai Motor America John Krafcik na konci roku odstoupí a nahradí jej nynější viceprezident pobočky pro prodej David Zuchowski, uvedla automobilka. Krafcik, který nastoupil do čela pobočky v roce 2008, se zasloužil o výrazné zlepšení image firmy mezi americkými zákazníky.

Letošní rok byl ale pro prodej vozů Hyundai na americkém trhu horší, protože továrny vyrábějící pro tento trh dosáhly maximální vytíženosti. Za první pololetí se odbyt vozů Hyundai v USA zvýšil jen o 1,9 procenta, zatímco celý americký trh rostl tempem 8,4 procenta

Hyundai tvoří společně s Kia Motors pátého největšího výrobce automobilů na světě. Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, zatímco Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku.