Pomohla až přízeň sportovců.

Kapela Kroky neměla žádné problémy s komunistickým režimem, Michal David spolu s Františkem Janečkem složili i spartakiádní hit Poupata. Kritici z nich udělali symbol totalitní konformity. Přesto však zpěvák ve své knize tvrdí, že Kroky nebyly prorežimní kapelou. Sám se hájí mj. tím, že nikdy nebyl ve straně a vyhodili ho už z Pionýra, když namaloval spolužačce na pionýrský šátek kosočtverec s čárkou uprostřed.

"Nálepka prorežimního zpěváka, kterou se mi snažili vnutit po roce 1989, mě dost deptala. Dostal jsem ji asi hlavně proto, že to Franta Janeček uměl se všemi tak koulet. V každém případě – já v tom nehrál žádnou velkou roli – moje jediná ´vina´ byla, že jsem byl úspěšný zpěvák a všude nás hráli. Ale to se dá říci třeba i o Karlu Gottovi a spoustě dalších," tvrdí Michal David v knize, kterou vydává nakladatelství Daranus.

Comeback se mu podařil díky zimním olympijským hrám v Naganu, když "zlatí" hokejisté přiznali, že Davidovy skladby pro ně byly před zápasy jedinečným dopingem. Napsal jim i oslavnou píseň Správnej tým. A David se opět rozjel jako interpret, i jako muzikálový skladatel.