10 minut a 7 lidí mohlo žít?

Autor: reg - 
9. srpna 2008
05:00

Bavili se, spali nebo možná jen tak koukali z okénka vlaku. A pak přišla apokalypsa. Tihle lidé letěli vzduchem. Zraňovaly je bortící se stěny vagonů!

A někteří z nich bohužel i umírali! Vlak, který je měl dovézt tak jako každý den za kamarády nebo do práce, narazil do hroutícího se mostu!

Jak je tohle vůbec možné?! Při největším masakru na českých železnicích za posledních 13 let zahynulo 7 lidí, 67 cestujících bylo zraněno. O jejich osudu přitom možná rozhodlo pouhých 10 minut. Podle jízdního řádu měl vlak tímto kritickým místem projíždět právě o těchto 600 vteřin dříve!


Jak se mohl most najednou sesypat?!

Podle všeho se na stavbě mostu dva dny nic nedělo, dělníci se prý před několika dny pokusili konstrukci přetáhnout přes kolejiště, což se jim ale nepodařilo a staveniště opustili. Konstrukce prý spadla samovolně, bez cizího přičinění.

Vlak EuroCity Comenius jel z Krakova do Prahy. Projížděl Studénkou rychlostí 135 km/h... V 10.30 narazil do ocelové mostní konstrukce, která se zhroutila asi 200 metrů před přijíždějícím vlakem. Těsně předtím díky zásahu strojvedoucího zpomalila souprava na 120 km/h. Vlak EuroCity Comenius jel z Krakova do Prahy. Projížděl Studénkou rychlostí 135 km/h... V 10.30 narazil do ocelové mostní konstrukce, která se zhroutila asi 200 metrů před přijíždějícím vlakem. Těsně předtím díky zásahu strojvedoucího zpomalila souprava na 120 km/h. | Blesk

Podle mluvčího Českých drah Kubaly je ale za neštěstí zodpovědná firma, která most stavěla. Policie bude případ vyšetřovat jako obecné ohrožení.

První vagon za lokomotivou byl zcela zdemolován, další dva přes něj přeletěly mimo kolejiště a vykolejily i další vozy. Mezi oběťmi tragické nehody je pět žen a dva muži, z nichž pravděpodobně jeden zemřel mimo vlak. První vagon za lokomotivou byl zcela zdemolován, další dva přes něj přeletěly mimo kolejiště a vykolejily i další vozy. Mezi oběťmi tragické nehody je pět žen a dva muži, z nichž pravděpodobně jeden zemřel mimo vlak. | Blesk

Případ převzal kriminalista, jenž ve čtvrtek ukončil vyšetřování tragické srážky tramvají v Ostravě. Podle společnosti ODS-Dopravní stavby, která most staví, se konstrukce zřítila, když se připravovalo její zasunutí. Dle prvních zjištění mohla být příčinou uvolnění porucha na sbíhacím zařízení (lisech).


Katastrofa v číslech

7 mrtvých

Cesta rychlíkem z Krakova do Prahy se stala osudnou 5 ženám z Česka, Polákovi a Ukrajinci.

67 zraněných

Vlak byl téměř plný a to spolu s charakterem nehody mohlo mnohonásobně zvýšit počet raněných.

10.30 hodin

Souprava měla deset minut zpoždění, takže pod labilním mostem měla projet o 600 sekund dříve.

7 vykolejených vozů

Vagon za lokomotivou místy připomínal zmuchlanou kuličku papíru. Silně poškozeny byly i další vozy.

136 milionů škody

Zřícený most, zničená lokomotiva a minimálně čtyři vozy vystavily hrozné nehodě vysoký účet.

120 km v hodině

Strojvůdci se podařilo s použitím rychlobrzdy snížit rychlost ze 140 km/h o 20 kilometrů.

7 nemocnic

Zraněné přepravovalo 20 sanitek a vrtulníky do Ostravy, Nového Jičína, Frýdku-Místku, Opavy, Bílovce, Olomouce a Valašského Meziříčí.


Čtěte také:

Přežil jsem jízdu vlakem smrti

Čunek: Samo neštěstí vyhlásilo smutek

Setkal se s maminkou, seděla ve 'vlaku hrůzy'

Na vlak EuroCity se zřítil betonový most

Psycholožka ČD: Tohle jsem ještě nezažila

 

Video se připravuje ...
Další videa
Osoby v pátrání