Zatím však automobilka neupřesnila, kolika vozů se to bude týkat. Média už dříve spekulovala, že by se kontrola mohla týkat zhruba dvou milionů vozů. Dalších 75.552 vozů stahuje automobilka do servisů v Číně.

Ředitel evropských operací Colin Hensley uvedl, že automobilka zatím ještě stále zjišťuje, kolik modelů v Evropě má stejné součástky jako problémové vozy v USA. Toyota pro výrobu vozů v Evropě využívá většinou součástky od jiných dodavatelů než do modelů vyráběných v USA. Nemá proto ani v plánu zastavit v Evropě výrobu.

"Toyota kvůli tomuto problému zorganizuje v Evropě potažmo v České republice svolávací akci. Konkrétní modely a přesný počet vozů, kterých se tato záležitost případně týká, je stále v šetření. Podrobnosti nápravných opatření a způsob jejich provedení bude oznámen přímo majitelům těchto vozů," řekl mluvčí českého zastoupení automobilky Tomáš Vaněk. U modelů vyráběných v Evropě už podle něj byly provedeny změny ve výrobním procesu, kde se nyní používají jiné komponenty.

Toyota se současně snaží uklidnit klienty, že problém je velmi vzácný. Pokud mají zákazníci obavy, mohou kontaktovat klientskou službu Toyoty ve své zemi, zvláště pokud mají pocit, že plynový pedál v jejich autě je těžké stlačit a pomalu se vrací zpět.