Na nákladovém nádraží Žižkov postaví městské centrum
Nákladové nádraží Žižkov zmizí z mapy! A místo něj tu na více než 33 hektarech vyroste městské centrum za nejméně 23 miliard korun. V plánu jsou byty, kanceláře, obchody i spousta zeleně.
Uvažuje se zde také o mrakodrapech. Tak vypadá idea budoucnosti. Stavět by se mohlo už za dva roky. A jak bude Žižkov jednou možná vypadat? Blesk už to ví! Podívejte se...
Přeměna nádraží v zónu pro bydlení, administrativu i relaxaci je zatím ve fázi úvah a studií. Probíhá zadání změny územního plánu. Vlastníkem pozemku jsou České dráhy. „Máme v plánu prostor zcela opustit a komerčně místo využít pro rozvoj hlavního města,“ řekl Blesku Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení drah. České dráhy uzavřely smlouvu s developerem Sekyra Group a vznikl společný podnik Žižkov Station Development. Na revitalizaci mají pracovat ještě dva další developeři.
A kdy by se mohlo začít stavět?
„Dost záleží na tom, zda se schválí konečná stanice metra linky D právě v těchto místech. Pokud bude končit na náměstí Míru, pak nemá cenu o přeměně vůbec uvažovat,“ vysvětlil Blesku pražský radní pro územní rozvoj Martin Langmajer. Podle něj město čeká, až dojde ke shodě mezi developerem a třetí městskou částí ohledně pokračování Olšanské ulice. „To už je domluvené. Olšanská půjde skrz celou oblastí a bude pokračovat až směrem k Jižní spojce,“ potvrdil mluvčí Prahy 3 Jan Sotona. Pokud zastupitelstvo hlavního města celý projekt schválí, bude se stavět celkem v pěti etapách a stavba by mohla začít už v roce 2011.
Výška? Maximálně 120 metrů!
Zatím se jedná o třech variantách výšky budov, které na území vyrostou. Každopádně žádná z variant by neměla podle Prahy 3 převyšovat telekomunikační věž, která je místní dominantou. V nejvyšší variantě se počítá s maximální výškou budov asi 110 až 120 metrů, což je 35 pater.
Taky si říkám. Hlavně nákladový nádr. je od Flory 5 minut pěšky.