Jihozápadní část pražského okruhu jde do finále
Košťata a hladítka na stavbě téměř dvoukilometrového tunelu? Pro dělníky v tunelu z Cholupic do Komořan v posledních dnech běžné nářadí. Stavba úseku Vestec–Lahovice jde totiž pomalu do finále.
Není to ale práce jen pro stroje, nýbrž pro šikovné ruce třicítky dělníků, kteří zmáknou položit cementobetonový povrch na 350 metrech za den!
Tunel, který je součástí pražského silničního okruhu, se skládá ze dvou tunelů, stoupacího třípruhového a dvoupruhového. Ten klesá směrem z Cholupic k Vltavě, odkud řidiči v budoucnu zamíří na most. V opačném směru už jsou dělníci s pokládkou za polovinou a v pondělí by tak mělo být hotovo. Pak se dělníci přemístí do druhé roury.
A jak vlastně celý proces probíhá? Z vlastní betonárky se doveze beton, rozprostře se na daný prostor, osadí se kluzné trny, které jsou součástí ochrany proti popraskání vozovky, a potom přijede druhý stroj, jenž dolije zbytek betonu. Pak přichází na řadu ruce dělníků. Ti vkleče na stroji hladítky urovnají povrch. A jak vzniknou drážky v betonu? Obyčejným koštětem! „Pak se ještě prořežou dilatační spáry, které se po 28 dnech profrézují a zalijí asfaltem,“ řekl Blesku stavbyvedoucí společnosti Skanska Karel Fulík.
Finální práce probíhají také na nejdelším mostě v Česku, na který budou řidiči najíždět po výjezdu z tunelu. Na zhruba dvouapůlkilometrový most by stavaři rádi ještě letos položili asfaltový koberec.
Jihozápadní část Pražského okruhu, která spojí dálnici D1 s Plzeňskou D5, má být hotova v dubnu 2010.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.