A bez obav z uvíznutí ve sněhu se v něm přepravit i do nejvyšších partií hor. Ze svého terénního vozu Suzuki Samuraj sundal kola a přezul je do pásů. »Pásovce « si teď nemůže vynachválit.

Víte, že…
  • použité pásy jsou určeny pro čtyřkolky
  • stály 150 000 korun
  • nejtěžší oříšek konstrukce: sladit chod pásů, aby zatáčely a brzdily společně
  • maximální rychlost vozu: 30 km v hodině
  • spotřeba: 30 litrů na 100 km
  • výměna kol za pásy trvá jeden den
  • "Tenhle vůz s pásy má výhodu v tom, že odveze víc věcí, lidí a je operativnější než skútr. A je také pohodlnější, protože je v něm teplo a sucho. A naopak v porovnání s rolbou je menší, takže se vejde tam, kam ona ne," došel Pašek k závěru po tříměsíčním testování »pásovce«.

    "Jel jsem s ním i do třímetrové hloubky sněhu, a i tam obstál," ujistil se horal v bezpečné přepravě ve vozidle, které u nás zřejmě nemá obdoby. "Nic podobného jsem nikde neviděl," řekl Pašek.

    A co na mašinu policisté?

    Vozítko majiteli trochu závidí. "Nemám s nimi zatím problém. Okukují auto jako raritu, která se jim líbí. Při celodenních službách na skútrech je jim totiž zima a v tomhle by seděli v teple," řekl Blesku Petr Pašek.

    Fotogalerie
    5 fotografií