Finanční podmínky transakce jsou podle GM stále předmětem jednání a nebudou zveřejněny. Podle bankéřů by prodej mohl přinést GM mimo jiné zhruba 100 milionů dolarů (1,9 miliardy Kč) v hotovosti.

"Budeme investovat do značky Hummer a jejích výzkumných a vývojových kapacit, což Hummeru umožní lépe uspokojovat poptávku po nových produktech, jako jsou vozy s nižší spotřebou," uvedla čínská firma, pro kterou je transakce prvním vstupem do výroby osobních automobilů. List New York Times upozornil, že společnost již delší dobu posiluje své aktivity v oblasti těžkých užitkových vozů.

Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company je podle svých internetových stránek soukromou společností, která vyrábí například zařízení pro stavbu dálnic a mostů či vozidla pro zvláštní využití. Firma se údajně po svém vzniku v roce 2005 rychle stala předním strojírenským podnikem v Číně díky úspěšným akvizicím.

Hummer je terénní vůz, jenž se vyznačuje mimo jiné velmi vysokou spotřebou. Automobilka GM, která v pondělí požádala o bankrotovou ochranu před věřiteli, se značku snažila prodat téměř rok, stále však nemohla najít zájemce. Prodej by měl být uzavřen do třetího čtvrtletí. Dohoda by měla ve Spojených státech zachránit více než 3000 pracovních míst.

Transakce předpokládá, že nový investor bude razantně financovat budoucí výrobní programy značky Hummer. Podle podmínek dohody by se ale  Hummer měl po určitou přechodnou dobu i nadále vyrábět v závodech General Motors a využívat i dalších služeb automobilky.

Prodej automobilů Hummer v USA se loni propadl o více než polovinu na 27.485 vozů. Kritici často poukazovali na to, že neohrabaně vyhlížející Hummer je jen výstřelkem, který se automobilce prodražuje. S růstem cen ropy a pohonných hmot se totiž Američané začali zaměřovat na úspornější automobily.

Automobilka GM v úterý rovněž uvedla, že nalezla 16 zájemců o koupi značky Saturn a tři zájemce o švédskou značku Saab. V německé divizi Opel by měli po sobotní dohodě s německou vládou získat majoritu kanadsko-rakouský výrobce automobilových součástek Magna a ruská Sberbank. GM hodlá rovněž postupně utlumit výrobu značky Pontiac a zaměřit se na značky Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC.