Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Diváci O2 TV od března přijdou o všechny kanály Primy: Spor o 200 milionů z reklam

Aktualizováno -
2. února 2022
11:29
Autor: tsv, Mii - 
2. února 2022
09:28

Uživatelé služby O2 TV budou od prvního března odstřiženi od kanálů Primy, televizi se nepodařilo s operátorem O2 dohodnout na nových podmínkách spolupráce. Chtěla například zrušit nebo omezit funkci přetáčení reklam, kvůli které Prima ročně přijde o víc než 200 milionů korun. Fanoušci pořadů Prostřeno! nebo Slunečná budou muset využít jiných placených služeb. Mezi společnostmi se po oznámení strhla ostrá výměna názorů.

 

O změnách informoval generální ředitel skupiny Prima Marek Singer v tiskové zprávě. „Bohužel ani přes veškerou naši snahu se nám nepodařilo domluvit se na nových podmínkách spolupráce se společností O2 Czech Republic. Vzhledem k tomu, že společnost O2 Czech Republic nadále nabízí svým klientům kanály televize Prima, aniž by s námi měla uzavřený platný kontrakt, rozhodli jsme se, že nejpozději 1. března ukončíme této společnosti distribuci svých kanálů,“ uvedl.

Ve zprávě představil hned několik alternativ. „Uživatelé služby O2 TV mohou své oblíbené pořady, jako je například Slunečná, Zoo, 1. mise či Prostřeno!, sledovat prostřednictvím jiných operátorů, placených služeb či si naladit naše programy prostřednictvím DVB-T2.“

To, že uživatelům O2 TV z nabídky zmizí hned osm programů, Prima v úterý oznámila mimo jiné i během svého večerního vysílání, píše server Lupa. Diváci přijdou o Primu, CNN Prima News, Primu Cool, Primu Max, Primu Krimi, Primu Love, Primu Zoom a Primu Star.

Žádné přetáčení reklam

Spory podle operátora vyvolala Prima poté, co přišla s požadavky na zablokování některých základních funkcí služby. Primárně šlo o možnost posouvat pořady v čase a přeskakovat tak reklamy, které pro televizi představují velký zdroj příjmů. „Děláme maximum pro to, aby naši zákazníci nepřišli o své nejoblíbenější funkce, například posun pořadu v čase, jehož ukončení zástupci Primy požadují,“ zveřejnil operátor na sociálních sítích.

Taková funkce pro televizi znamená enormní ztráty, rozhodla se tak společnosti ukončit distribuci svých kanálů alespoň do té doby, než se obě strany dohodnou na vzájemně přijatelných podmínkách. „Pokud ale chtějí mít naše kanály, tak je to podmínka spolupráce s námi. Přetáčením reklamy v IPTV přicházíme přibližně o více než 200 milionů korun ročně,“ vysvětlil komerční ředitel Primy Vladimír Pořízek.

O2 TV: Prima chce přemrštěné výkupné

„Od začátku se snažíme o maximální spolupráci, nechceme naše diváky připravit o funkce, na které jsou zvyklí a hojně je využívají. Skupina Prima přišla s nepřijatelnými podmínkami – nejen se zvýšením poplatků za distribuci kanálů, ale ještě přemrštěným “výkupným“ za to, aby lidé mohli využívat i nadále zpětné zhlédnutí a přetáčení programů,“ uvedla v reakci Anna Lenerová, šéfka obsahu O2 TV.

Podle ní by to znamenalo v konečném součtu zdražení měsíčních tarifů O2 TV o desítky procent. „To je pro nás ve chvíli, kdy se na všechny občany České republiky valí jedno zdražování za druhým, nepřijatelné. Podobný scénář čeká v následujících měsících i zákazníky konkurence. Jakákoli z kompromisních variant, kterou jsme přinesli na jednání, byla smetena ze stolu,“ pokračovala Lenerová.

Prima: Byli jsme vstřícní, ale O2 TV není technicky přiravena

Šéfka PR Primy Gábina Semová tvrdí, že dosud O2 TV vysílala pořady Primy bez platného kontraktu. „Proto jsme ji vyzvali, aby s námi smlouvu uzavřela, nebo přestala naše kanály neoprávněně šířit,“ vysvětluje Semová a dodává: „Společnost O2 Czech Republic uvádí veřejnost v omyl svým tvrzením, že navyšujeme poplatky o 2500 %. Za distribuci deseti lineárních kanálů a odloženou sledovanost požadujeme navýšení poplatku o nízké jednotky korun za jednu domácnost (méně než 5 Kč).“

Nepopírá nicméně, že jádrem sporu je přetáčení reklam, ke krerému skupina Prima nechce přistoupit. „Jako vstřícný krok vůči IPTV operátorům jsme pro rok 2022 navrhli variantu, která umožňuje divákovi zhlédnout jen asi 2,5 minuty reklamy, což je zkrácení reklamního breaku na třetinu. Poté divák může daný reklamní blok přeskočit,“ uvádí dále Semová s tím, že O2 TV na tuto možnost nebyla technicky připravena. „Překvapuje nás, že ani po třech letech upozorňování se společnost O2 nebyla schopna na tuto změnu připravit.“

Video  Odstartoval Like House 2: Tohle má být elita českého internetu  - David Turek
Video se připravuje ...

Terezaa1 ( 3. února 2022 12:11 )

Pokud nechcete přijít o Primu a také všechny výhody sledování televize přes internet přejděte K Lepší.TV. Nabízí všechno, na co jste u internetové televize zvyklí a za skvělou cenu 139 Kč měsíčně.

provokaterka ( 3. února 2022 05:04 )

To určitě O2 zlevní poplatky.

krapotkin ( 2. února 2022 20:02 )

Ale sype jim to.

krapotkin ( 2. února 2022 20:00 )

Třeba se rozjede Barrandov se svými stále stejnými filmy. To bude zase pocuc.

krapotkin ( 2. února 2022 19:59 )

Jo, ZOOM je jediná Prima, na kterou se občas podívám, ostatní je hnůj prošpikovaný reklamou. Před lety jsem si to stopnul na Autosalonu - na 8 minut pořadu bylo 12 minut reklam. Také když 20 let opakují dokolečka MASH mluví o kvali tě těchto televizních stok.

Zobrazit celou diskusi