Pondělí 21. září 2020
Svátek slaví Matouš, zítra Darina
Jasno 23°C

Škodovka má nového šéfa. „Je jako králík vytažený z klobouku,“ tvrdí odborář a bojí se útlumu

Autor: ČTK - 
3. srpna 2020
13:33

Novým předsedou představenstva automobilky Škoda Auto byl v pondělí zvolen podle očekávání Thomas Schäfer. Firma informaci zatím oficiálně nepotvrdila s tím, že jednání představenstva pokračuje. Nově zvolený předseda představenstva nahradí Bernharda Maiera, který končí v čele společnosti po necelých pěti letech.

Padesátiletý Schäfer nastoupil do vrcholového managementu Volkswagenu v roce 2012. Od roku 2015 je generálním ředitelem jihoafrického zastoupení s působností i pro celý subsaharský africký region. Je také prezidentem Africké asociace výrobců automobilů (AAAM). V posledních dnech se jako o možném Maierově nástupci spekulovalo mimo jiné o Martinu Jahnovi, který v těchto dnech skončil jako výkonný viceprezident pro prodej a marketing jednoho ze společných podniků skupiny Volkswagen v Číně.

Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka zatím není jasné, kam Schäfer automobilku nasměruje. „Je to pro mě takzvaně králík vytažený z klobouku, o kterém jsem prakticky nikdy neslyšel. Pochází z Jižní Afriky, v rámci značky se tomu říká větší dílna, je to něco menšího než Kvasiny,“ řekl Povšík. „Před měsícem jsem s ním mluvil, položil jsem mu otázku číslo jedna, jestli přichází Škodu ztlumit, nebo rozvíjet. A on řekl: Vždycky hraju za tým, kde jsem kapitánem,“ uvedl Povšík.

Maier byl do vedení největší tuzemské automobilky povolán v listopadu 2015. Škoda za jeho éry uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq a zaměřila se na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu. Ředitel Volkswagenu Herbert Diess nedávno pro list Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut „není dostatečně agresivní“ v konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.

Nejen německá média píší už delší dobu o tom, že Volkswagenu vadí úspěchy Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním značkám koncernu. Když v červenci bez odůvodnění skončil ve funkci tehdejší šéf představenstva Škodovky Bernhard Maier, napsal německý list Handelsblatt, že jsou v pozadí mocenské spory v koncernu Volkswagen.

„Bude mít dost energie, bude mít dost ctižádosti, opravdu je Škodovka léno, o které bojují takzvaně němečtí kluci. Je to logistik, výrobák, uvidíme, jak se k tomu postaví,“ řekl o Schäferovi Povšík. Připomněl, že posledním českým předsedou představenstva byl Vratislav Kulhánek.

vencakurnaa ( 3. srpna 2020 20:18 )

a v tom soudruzi kdysi z NDR udělali chybu, i točitá schodiště na zdejších hradech byla opačná a meče si nosili VLEVO aby NIKOHO Nezranili.

vencakurnaa ( 3. srpna 2020 20:12 )

Pokud Světový automobilový průmysl STAGNUJE a důvod je jasný, tak je určitě jasné, že DRAHÁ ŠKODOVKA bude rovněž, koncern Volkswagen se bude snažit tzv. " brzdit" své dceřiné korporace - ŠKODA a SEAT takže výsledek asi bude jasný - zatím co Německé automobilové fabriky - pofrčí tak České nebo Slovenské budou v útlumu - U.S.A. je novými automobily přesyceno a hlavně Aférou poznamenáno a CHINA Town NIKOHO NESPASÍ - ale vidím i pozitivum a to snížení ceny už tak drahé ŠKODOVKY - porovnejte si stejný model v UK / Británie a v ČR / nebudete se stačit divit...až na to, že řízení je pravostranné tak jak to má být a děti tam nevystupují do vozovky ale rovnou na chodník...stejně jako v Austrálii.

Tara-Tara ( 3. srpna 2020 14:48 )

jooo, asi zvolna začínají horší časy pro ŠKODU a.s....určitě bud útlum výroby, pak bude propou­štění­...nej­dříve ti agenturní a co bude s kmenovými, to se uvidí...ale Povšík se jistě bude rvát jako lev

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud