Místo do ruky na pobočky. Česká pošta nedoručuje zásilky, stěžují si eshopy

Autor: ČTK - 
8. srpna 2019
17:49

Počet stížností od nakupujících v e-shopech na služby České pošty v posledních měsících roste. Zákazníci v některých případech podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dostali místo objednaného balíku do ruky pouze lístek do schránky s informací, že zásilka je uložena na poštovní provozovně. Cena za dodání přitom zůstala stejná. Mluvčí České pošty Matyáš Vitík k tomu ČTK řekl, že výsledky zjištění asociace pošta nezná a neví, z jakých dat vychází. S asociací je pošta připravena o doručování balíků do ruky jednat.

Podle asociace se alespoň s jednou takovou stížností v uplynulých třech měsících setkala více než polovina dotázaných internetových obchodníků. Výkonný ředitel APEK Jan Vetyška připomněl, že jednou z hlavních výhod nakupování na internetu je fakt, že si zákazník může nechat doručit objednávku na adresu, aby si ušetřil cestování, fronty a další nepohodlí. K tomu by měla sloužit služba pošty Balík do ruky.

„Dříve jsme se setkávali s liknavostí jednotlivých doručovatelů, kteří nechávali adresátům výzvy i v případě, kdy tito byli doma. V současné době vše spíše působí jako systémová záležitost,“ uvedl Vetyška.

Podle Vitíka přepravila Česká pošta za letošní první půlrok přes 15,5 milionu balíků do ruky. „Pokud je zásilka uložena na poště a není dodána adresátovi do ruky, je to způsobeno tím, že adresát nebyl v době doručování balíku k zastižení. Ve výjimečných případech může být balík uložen bez pokusu o doručení. V obou případech si adresát může nechat zdarma balík znovu doručit na uvedenou adresu,“ reagoval Vitík.

Nedoručování podle něj není standard, ani systémové opatření České pošty. Jedná se o individuální případy, které pošta vždy řeší, dodal mluvčí.

„Se situací, kdy mi byl balík uložen na pobočce České pošty bez snahy jej doručit, mám dokonce nedávnou osobní zkušenost. Na přepážce jsem byl informován, že pobočka dostala přímo pokyn, které zásilky se ani nemá snažit doručovat a to údajně z kapacitních důvodů,“ upozornil Vetyška.

Není podle něj možné zjistit, kolik zákazníků bylo skutečně poškozeno, protože ne všichni si stěžují. Situaci podle APEK komplikuje fakt, že spotřebitel, který si dodání objedná prostřednictvím internetového obchodu, není v přímém smluvním vztahu s Českou poštou. Navíc si podle asociace nespokojenost spojí se samotným obchodem.

koliaska ( 5. září 2024 17:56 )

Nebudu lhát, mně toto třeba vyhovuje. Už si ani nepamatuji kdy jsem si naposledy nechala poslat něco přímo domů. Vždy raději na pobočku, kde si to vyzvednu až budu mít čas. A to poslední dobou nakupuji přes internet jako divá. Snažím se na těch nákupech ale i něco ušetřit. Hlavně s pomocí této stránky.

Lubica258 ( 28. listopadu 2019 07:46 )

Já jsem měl s Českou poštou také pár problémů, proto se snažím využívat jiné společnosti. V dnešní době to není takový problém, protože jich je u nás víc než dost. Dokonce jsem před nedávnem zjistil, že není vůbec žádný problém poslat balík do ciziny. Máme pobočku v Anglii a musel jsem zařídit poslání balíků k nim. Našel jsem leteckou společnost http­s://ww­w.rot­h.cz/ , které jsem balík svěřil a doručili ho v pořádku.

PPP150W ( 9. srpna 2019 07:37 )

Po několika marných pokusech se domluvit s pošťáky, aby aspoň zazvonili, jsem poslal doporučeně CD se záznamem osmi případů v řadě, jak se spolujezdec pouze vykloní a vhodí lístek do schránky, na jejich ředitelství. Tento úkon jsem musel zopakovat, protože se zásilka ztratila. . Následující den jsem strčil telefon se záznamem jejich počínání pošťákovi před frňák se slovy, že dalších 7 případů již obdržel jeho nadřízený. A co myslíte, že se stalo? Pošťák se jen usmál a pokrčil rameny a odjel, jinak zcela nic. Žádná odpověď, žádná omluva z vedení. S ČP jsem zcela ukončil spolupráci a se všemi e-shopy, které nenabízejí jinou možnost dopravy, také s tím, že jsem je na důvod upozornil. Jiné řešení nevidím.

soorry ( 8. srpna 2019 20:16 )

Kdysi to byla služba lidem, dnes jen výdělek a povinnost pracovat. Možná, že pošťák zazvoní, ale není možné být okamžitě u domácího tf.aby jste se ozvali, tak šup nachystaný lístek o uložení... do schránky. Oznamují tf. kdy přijedou a balík doručí, čekáte a oznámení ve schránce, to je k smíchu. Za takovou práci byly postihy, dnes nic.

doktormediciny ( 8. srpna 2019 19:58 )

Postaky vyhodit nemohou, je jich malo.MaYm takoovou zkusenost, ze dotucenku hodsili do swchranky,. Prted Vanocemu prijekla Policie ze sem se nekam nedostavil..Po pravde jim povidam, ze delam sto kilometru jinde a ze o nicem nevim..Ani nejak nebyli prtekvapeni...takze ten problerm ješ jiím asi naprosto jasny.l..

Zobrazit celou diskusi