Česko má síť zhruba 56 tisíc kilometrů silnic a dálnic a ročně se má opravit zhruba pět procent z nich, uvedl pro Blesk Zprávy mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký. Zatím je to ale výrazně víc. Už na začátku února je v běhu 21 oprav a 30 staveb, dalších 332 oprav by se mělo v tomto roce spustit. Nejvíce změn pocítí řidiči v Ústeckém kraji, nejméně problémů pak čeká motoristy v Jihočeském a Zlínském kraji. Podívejte se na velký přehled plánovaných oprav napříč kraji a zjistěte, zda se nedotknou právě vaší trasy.
„Pokud chceme udržet naše komunikace v dobrém stavu, musíme každoročně opravit přibližně pět procent sítě. V aktuálním období opravujeme výrazně více, protože v minulosti toto pravidlo nebylo dodržováno,“ zmínil mluvčí ŘSD Jan Studecký.
„Podle konceptu ŘSD, který byl stanoven v roce 2011, se opravy dálnic provádějí v dlouhých úsecích, jež šetří finance a celkový čas omezení pro řidiče. Pokud budeme držet nastavený koncept oprav, dostaneme se na už zmíněných a standardních pět procent v letech 2020/2021,“ dodal.
Obecně lze říct, že plošné opravy u asfaltových vozovek jsou nutné po 15 až 20 letech a u betonových po 25 až 35 letech. Velmi ale záleží na tom, jak vysokou zátěž musí komunikace snášet. „V průběhu této doby je samozřejmě nutné provádět údržbu komunikace,“ dodal mluvčí ŘSD.
Tu mapu dělal skutečný inteligent. Člověk se nedozví, kde přesně se bude opravovat.