„Takhle Freddie Mercury nežil,“ říká kritik Fuka o Bohemian Rhapsody. Úspěch filmu ho šokoval

Autor: mv -
24. ledna 2019
05:30

Žebříčku víkendové návštěvnosti českých kin stále vévodí film o skupině Queen „Bohemian Rhapsody“, sedačky i po dvanácti týdnech praskají ve švech. V tuzemských tržbách dokonce snímek dohání dosud rekordní Avatar. Podle filmového recenzenta Františka Fuky jde o nevídaný a nečekaný úspěch, se skutečným Freddiem Mercurym ale dílo nemá mnoho společného, jak uvedl v pořadu Epicentrum.

„Tento snímek je takový bezpečný, mládeži přístupný, naprosto nekontroverzní. Což je podle toho, co já o životě Freddieho Mercuryho vím, naprostý opak toho, jak Mercury žil,“ uvedl filmový kritik František Fuka, který snímek v recenzi ohodnotil 60 %. Podle něj si Bohemian Rhapsody získá především diváky, kteří nejsou vysloveně skalními fanoušky kapely.

Video Bohemian Rhapsody válcuje česká kina i po třech měsících: „To tu nebylo ani u Avatara," říká kritik Fuka. - Blesk TV

Jako nejsilnější stránku celého filmu vidí Fuka hudbu skupiny Queen, jež byla pro diváky jednoznačně hlavním lákadlem. Když představitel Freddieho Mercuryho Rami Malek zpívá, jde ve skutečnosti o kombinaci tří hlasů – jeho vlastního, samotného Mercuryho a také imitátora Marca Martela, což je podle Fuky znát.

Pro něj osobně byla návštěvnost Bohemian Rhapsody v českých kinech překvapivá. „Vzhledem k velikosti populace je snímek u nás o dost úspěšnější než třeba v Polsku, Maďarsku, Německu. Lidé, o kterých vím, že jdou do kina třeba jednou za rok, mi říkají, že byli právě na Bohemian Rhapsody – třikrát,“ popsal Fuka. Může to prý vypovídat o větší popularitě skupiny Queen mezi tuzemskými posluchači oproti jiným srovnatelným státům.

xxxx666 ( 25. srpna 2019 12:39 )

Jeho přítel a komorník potvrdil,že večírky a život fredyho byl divoký,ale pan FUKA ví svý,on tam asi byl vždy inkognito.

Leon BILBO ( 27. ledna 2019 11:45 )

František Fuka je ZLODĚJ a LHÁŘ! Je to člověk, který v roce 2015 vybral na webu Startovac.cz peníze na to, že udělá film FUKAFUTOKYU - cestopisný dokument o Tokiu. Vybral na to od lidí téměř 200 000 Kč! A co se stalo? Inu, obratem si Fuka udělal s přítelkyní výlet do Tokia, tam údajně něco natočil, ale slibovaný film dodnes nedokončil. Těm, kdo mu peníze poslali a ptají se, kdy ten cestopis konečně dokončí, se jen vysmívá slovy "kdo chce čekat, třeba se dočká", "moje sliby platí jen do okamžiku jejich porušení" anebo jim dokonce sprostě nadává a označuje je "***y" či "mentálně postižené".

petrw ( 27. ledna 2019 07:56 )

Mercury super zpevak ale ...jako nerizena strela v ě b @ ní proto tak dopadl.

Leon BILBO ( 25. ledna 2019 19:13 )