Stogramová margotka zmizela z obchodů. Proč tyčinku skrouhli o desetinu?
Tyčinka Margot s tradicí sahající do roku 1944 vstoupila do „hubených“ časů. U sojové pochoutky máčené v kakaové polevě s příchutí kokosu zapomeňte na podobu o 100 gramech. A začněte si zvykat na nové 90gramové balení, které bylo dosud vyhrazené limitovaným edicím. Společnost Nestlé pro Blesk Zprávy připustila, že ke kroku přistoupila na konci léta a zdůvodňuje ho změněnou recepturou i nákladnější výrobou. Výrobce tvrdí, že měl dvě možnosti: zdražit, nebo změnit gramáž.
Redukce balení margotek je tak čerstvá, že ji společnost Nestlé ještě na konci října „nepropsala“ do údajů o produktech na svém webu. Tady v pondělí figurovala stále zmínka o stogramovém balení výrobku, ke kterému patří také exotická image. V obchodech ale Margot o 100 gramech, snad vyjma doprodeje starých zásob, už nekoupíte.
„V roce 2017 jsme vylepšili nutriční profil tyčinky Margot tím, že jsme v receptuře přidali kokos, ubrali cukr a odstranili z něj transmastné kyseliny (TFA),“ uvedl pro Blesk Zprávy mluvčí Nestlé pro ČR a Slovensko Robert Kičina s tím, že úpravu receptury kladně zhodnotili i experti. Podle aktuálního sloužení jsou teď v margotce dvě procenta strouhaného kokosu, množství cukru přebal nespecifikuje.
Nestlé: Nová receptura prodražila výrobu
„Vylepšení receptury však zvýšilo výrobní náklady natolik, že jsme museli hledat řešení. Namísto zvýšení ceny za 100gramovou tyčinku jsme se rozhodli harmonizovat všechny gramáže „velké“ Margot a zavést pro standardní Margot stejnou gramáž jako mají její limitované edice, tedy 90 gramů,“ zmínil mluvčí. Dodal, že změna se odehrála letos srpnu a zdůraznil, že konečná cena tyčinky není v kompetenci výrobce, ale určuje ji vždy prodávající.
Zástupce společnosti Nestlé pak v obecnější rovině dodal, že „úprav a balení či velikosti porcí může mít mnoho důvodů, od nákladů po zohlednění doporučených denních dávek kriticky vnímaných živin“. „Momentálně nemám informace o zmenšování dalších cukrovinek na českém trhu,“ uzavřel Kičina.
Margot není ve zmenšování balení zdaleka jediná. Menší gramáže se postupně dočkala řada výrobků konkurenčních značek. Kokosová klasika patří naopak mezi výrobky, které tomuto na první pohled neviditelnému zdražování odolávaly.
Takhle se maskuje inflace.