Stogramová margotka zmizela z obchodů. Proč tyčinku skrouhli o desetinu?

Autor: Jan Kálal - 
30. října 2018
05:45

Tyčinka Margot s tradicí sahající do roku 1944 vstoupila do „hubených“ časů. U sojové pochoutky máčené v kakaové polevě s příchutí kokosu zapomeňte na podobu o 100 gramech. A začněte si zvykat na nové 90gramové balení, které bylo dosud vyhrazené limitovaným edicím. Společnost Nestlé pro Blesk Zprávy připustila, že ke kroku přistoupila na konci léta a zdůvodňuje ho změněnou recepturou i nákladnější výrobou. Výrobce tvrdí, že měl dvě možnosti: zdražit, nebo změnit gramáž.

Redukce balení margotek je tak čerstvá, že ji společnost Nestlé ještě na konci října „nepropsala“ do údajů o produktech na svém webu. Tady v pondělí figurovala stále zmínka o stogramovém balení výrobku, ke kterému patří také exotická image. V obchodech ale Margot o 100 gramech, snad vyjma doprodeje starých zásob, už nekoupíte.

„V roce 2017 jsme vylepšili nutriční profil tyčinky Margot tím, že jsme v receptuře přidali kokos, ubrali cukr a odstranili z něj transmastné kyseliny (TFA),“ uvedl pro Blesk Zprávy mluvčí Nestlé pro ČR a Slovensko Robert Kičina s tím, že úpravu receptury kladně zhodnotili i experti. Podle aktuálního sloužení jsou teď v margotce dvě procenta strouhaného kokosu, množství cukru přebal nespecifikuje.

Tyčinky Margot na webu společnosti Nestlé (29. 10. 2018) Tyčinky Margot na webu společnosti Nestlé (29. 10. 2018) | Reprofoto Nestlé

Nestlé: Nová receptura prodražila výrobu

„Vylepšení receptury však zvýšilo výrobní náklady natolik, že jsme museli hledat řešení. Namísto zvýšení ceny za 100gramovou tyčinku jsme se rozhodli harmonizovat všechny gramáže „velké“ Margot a zavést pro standardní Margot stejnou gramáž jako mají její limitované edice, tedy 90 gramů,“ zmínil mluvčí. Dodal, že změna se odehrála letos srpnu a zdůraznil, že konečná cena tyčinky není v kompetenci výrobce, ale určuje ji vždy prodávající.

Zástupce společnosti Nestlé pak v obecnější rovině dodal, že „úprav a balení či velikosti porcí může mít mnoho důvodů, od nákladů po zohlednění doporučených denních dávek kriticky vnímaných živin“. „Momentálně nemám informace o zmenšování dalších cukrovinek na českém trhu,“ uzavřel Kičina.

Margot není ve zmenšování balení zdaleka jediná. Menší gramáže se postupně dočkala řada výrobků konkurenčních značek. Kokosová klasika patří naopak mezi výrobky, které tomuto na první pohled neviditelnému zdražování odolávaly.

halba ( 31. října 2018 17:29 )

Takhle se maskuje inflace.

Ander ( 30. října 2018 15:16 )

Nacpěte si svou Margot někam! Jste jen samé lhaní,abyste mohli zvedat ceny! Nestlé je jen kapitalistická firma,která potřebuje jen zákázníky obrat o peníze,o nic jinýho jim nejde!

iFender ( 30. října 2018 14:38 )

Jourova se chvastala jak to zatrhne a nic nedokazala a jeste EU podporuje a leze jim dozadku misto aby po nich konecne sla.

agfor ( 30. října 2018 12:29 )

LIDL prodává stejnou tyčinku za 9,90 (a to i v době, kdy Margotka stála už 14,90), má stále 100g. Ať si Nestlé strčí Margotku do nenažraného chřtánu a konečně se zadáví.

radi217 ( 30. října 2018 12:23 )

tohle zmensovani obsahu uz se prakttikuje takovych pet let, nez na to zacali lide upozornovat at jsou to lupinky,orechy ci cokolady, baleen krajene salamy, syry. vyroba neni drazsi ale chteji vydelavat prasule,to je to jedine!

Zobrazit celou diskusi