Apple představil iPhone XS. Má větší displej a odolá vodě, kdy bude v Česku?
Americká společnost Apple ve středu představila nový telefon, který dostal název iPhone XS. Mimo jiné bude voděodolný a bude mít displej OLED, který využívá technologii organických elektroluminiscenčních diod. Úhlopříčka přístroje činí 5,8 palce (14,7 cm). Apple plánuje i větší verzi XS Max s úhlopříčkou 6,5 palce (16,5 centimetru), který bude zatím největším iPhonem. Na středeční prezentaci to oznámil marketingový ředitel Phil Schiller. V Česku se novinky dostanou k zákazníkům poprvé 28. září.
Šéf firmy Tim Cook nový přístroj označil za nejvyspělejší iPhone, jaký zatím firma vyrobila. Předtím Apple představil i nové chytré hodinky Apple Watch Series 4.
IPhone XS má lepší rozlišení obrazu a lepší zvuk než jeho předchůdce. Díky novému procesoru má i lepší výkon, kapacita paměti dosahuje až 512 GB. Aplikace se mají otevírat až o 30 procent rychleji.
Nová Apple Watch budou sledovat srdeční tep
Výrazné změny se dočkaly hodinky Apple Watch. Podle firmy jde o největší změnu podoby od jejich uvedení na trh v roce 2014. Displej je o 30 procent větší než u předchozí verze a hodinky jsou také tenčí. Jejich součástí je mimo jiné elektrokardiogram pro monitorování činnosti srdce, poznamenal server CNBC.
Apple svými výrobky potvrdil očekávání analytiků, že v nabídce učiní pouze malou změnu. Nejhodnotnější technologická firma na světě chce, aby uživatelé měnili své přístroje za novější a dražší, protože je to pro ni způsob, jak si zvýšit příjmy v době, kdy se globální poptávka po chytrých telefonech stabilizovala. Tato strategie pomohla Applu v tom, že se mu letos jako první americké firmě podařilo dosáhnout tržní kapitalizace více než jeden bilion USD.
Tak celá tahle komerční elektronika je jenom o tom, přesvědčit majetné, že za to mají vyhodit balík peněz, protože je to něčím údajně unikátní. Nemusí to ani dávat příliš smysl, takoví lidé se chtějí hlavně ukazovat. Na tom je celý marketing Apple a dalších luxusních značek založený. Vzbudit zdání toho, že to má nějakou velkou hodnotu. A Apple přesvědčil lidi, že velkou hodnotu má výřez v displeji, tak všichni šílí z výřezu. Samsung zase přesvědčil lidi, že nejlepší je zakulacený okraj displeje, tak se všichni předvádí se zakulaceným okrajem. Přitom z praktického hlediska je obojí spíše nevýhodou. Apple či Samsung vyrábí takový luxus pro masy, aby na tom dost vydělali a přitom to ještě koupilo hodně lidí, tedy lze jistě čekat souboj jejich marketingových oddělení o to, komu se z hlupáků podaří vytáhnout víc peněz za mobil. Jde o to, vymyslet nějakou levnou hloupost, za kterou si lidé jsou ochotni s vidinou své vyjímečnosti připlatit, a na tom pak výrobce vydělá balík. Možná příští iPhone 11 bude mít dva výřezy displeje - nahoře i dole a díky tomu stereo reproduktory zepředu. Levná věc, ale Apple to nazve třeba 3D Sound Ultra Super Plus Technology a nafoukne to marketingem tak, že někteří lidé těch 100 tisíc za mobil opravdu vypláznou.