Nedostatek vody trápí lidi z novostavby na pražském Zličíně. „Nesplachuje ani záchod“
Natočit si skleničku vody, uvařit, dát si sprchu a nechat vyprat propocené oblečení. To je pro řadu Čechů v tropických dnech běžná věc, ale ne tolik pro některé z obyvatel novostaveb na pražském Zličíně. Lidé z ulice Sazovická poskytli Blesk Zprávám ukázky toho, jak slabě u nich doma voda teče. Nejde přitom o plánovanou odstávku a prosby o nápravu a stížnosti na příslušné instituce nepomáhají. Problémy s tlakem vody se přitom podle místních táhnou už od jara.
„První problémy se objevily na jaře. Měli jsme na návštěvě známé a ti si stěžovali, že nám neteče voda. Nejdřív jsme si říkali, že je to nějaký nesmysl, pak se to začalo zhoršovat,“ popsala pro Blesk Zprávy obyvatelka novostaveb na Zličíně v blízkosti nákupního centra.
Žena v domě už bydlí delší dobu, první problémy s tlakem se objevily až po mnoha měsících.
„Natočit si skleničku vody je výhra“
„Vše se ale zhoršilo v posledních třech týdnech. Pustím vodu, nejdříve teče normálně a pak jen slabý stroužek, který postupně slábne a zmizí docela. Pokud se mi podaří natočit skleničku vody, je to výhra. Někdy se stane, že se normálně osprchuji, jindy zůstanu sedět ve vaně s hlavicí sprchy, ze které jen kape,“ řekla zoufalá žena, která tvrdí, že se jí ani nechce chodit z práce domů, pokud si není jistá, zda si doma vůbec umyje aspoň obličej.
„Sousedům to také neteče. Problémy měly údajně i okolní domy,“ tvrdí žena.
Pražské vodárny a Veolia: Problém tlaku byl, prověřte si sítko
Rodina se pokusila kontaktovat nejdříve společnost Veolia na sociálních sítích. Ta zareagovala s tím, že se jedná o snížený či kolísavý tlak v domě a doporučila prověřit vnitřní rozvody objektu. „Zejména doporučujeme prověřit sítko před hlavním patním vodoměrem, jehož zanesení má za následek pokles tlaku,“ odpověděla Veolia na Twitteru.
Blesk Zprávy požádaly společnost Veolia o vyjádření a také položily dotaz, zda hodlá obyvatelům poskytnout nějaký náhradní přísun vody. Veolia ho přeposlala Pražským vodovodům a kanalizacím (PVK), které pod tuto společnost spadají.
„V posledních dnech jsme se potýkali s poklesem tlaku vody mířící z vodojemu Přední Kopanina, která tuto oblast zásobuje. Pokud by problémy ve vámi zmíněné ulici přetrvávaly, může se majitel objektu na nás obrátit a my přezkoumáme tlaky přímo na místě a případně připravíme nápravná opatření. O náhradní zásobování pitnou vodou může majitel objektu požádat přes naše zákaznické centrum,“ zareagoval mluvčí PVK Tomáš Mrázek.
Posilující stanice bude až v září
„Psala jsem samozřejmě i PVK přes formulář na internetových stránkách, kde jsem vše hlásila jako havárii,“ řekla pro Blesk Zprávy obyvatelka domu. Z PVK jí dorazila odpověď, že podobnou stížnost již společnost obdržela a techniky na místo vyslala, ti však nic nezjistili a doporučili opět vyčistit sítko domu, případně prověřit situaci v domě. To obyvatelka bytu samozřejmě udělala a obrátila se na Společenství vlastníků. Blesk Zprávy na oficiální prohlášení Společenství vlastníků čekají.
Podle obyvatelky domu by mohla situaci vyřešit posilující stanice, jejíž nákup byl odsouhlasen výborem v červnu a měla by být nainstalována do domu v září. „Okolní domy, co měly také problémy s tlakem vody, si tyhle stanice musely koupit,“ uzavřela žena, jejíž rodina bude muset v těchto dnech stále spoléhat na to, že se tlak vody umoudří. SVJ zatím poskytlo obyvatelům přístup do úklidové místnosti, kde by měla být v případě potřeby k dispozici tekoucí voda.