České dráhy chtějí koupit Leo Express a RegioJet. O žluté vlaky má zájem i Čína

Autor: ČTK - 
26. června 2018
07:19

České dráhy (ČD) se zajímají o podmínky, za jakých by bylo možné koupit soukromé železniční dopravce Leo Express a RegioJet. Dnešním Lidovým novinám (LN) to řekl generální ředitel ČD Pavel Krtek. Antimonopolní úřad by podle něj případnou akvizici konkurenčních firem mohl za určitých podmínek povolit.

Zda České dráhy některého ze svých konkurentů skutečně koupí, není jisté. „Upřímně, nevíme. V tuto chvíli se zajímáme o podmínky, za jakých by některou nebo obě firmy bylo možné koupit,“ řekl Krtek deníku. Dodal, že existuje riziko, že české soukromé dopravce koupí Číňané.


Případný nákup železniční konkurence by podle Krtka mohly schválit evropské a české antimonopolní úřady výměnou za odprodej části kapacit ČD. „Detaily neumím určit. Ale za zájem a za zeptání nic nedáme a obě firmy za to určitě stojí,“ řekl Krtek LN.


Majitel společnosti RegioJet Radim Jančura prodej dopravní části své firmy opakovaně vyloučil. Naopak železniční dopravce Leo Express nedávno vydal materiál pro případné investory, upozorňují LN.

České dráhy v loňském roce přepravily 174,7 milionu cestujících s hospodařily se ziskem 984 milionů korun. K zisku firmy po mnoha letech přispěla i osobní doprava, která skončila v mírném zisku. ČD jednají s kraji o nových smlouvách na provoz regionálních tratí, které vyprší po roce 2019. Podle dřívějšího vyjádření generálního ředitele ČD skončí platnost asi 80 procent dosavadních smluv, přičemž je pravděpodobné, že část z nich už prodloužena nebude.

Video  Leo Express tvrdě přistál na přerovském nádraží: 17 zraněných.  - Pavel Ryšlink


Sledujte pořady Blesk Zpráv

Epicentrum S prezidentem v Lánech Ptám se, pane premiére

Redakce Blesk Zpráv pro vás každý týden od pondělí do čtvrtka připravuje pořad Epicentrum s rozhovory na aktuální témata. Kromě toho vám pravidelně přinášíme názory prezidenta Miloše Zeman v pořadu S prezidentem v Lánech a zpovídáme i premiéra Andreje Babiše.

levandulova ( 26. června 2018 15:15 )

Pambu s nami a zle pryc. CD, ktere leta dotuje stat a byt na nich, dodnes cestujeme v dobytcaku, maji tu drzost "nekoho kupovat"?

tomik007 ( 26. června 2018 12:20 )

CD by pak mely monopol a ceny jako CEZ

kukuku ( 26. června 2018 10:42 )

Důvody pro prodej by byly pochopitelné: LeoExpres bezradný, jak se dostat trvale z červených čísel a u RegioJetu nasr*aný Jančura - bojovat neustále s blbci, vyčůranou manželkou (právnicí bez dětí) při dělení majetku...

zdenek43 ( 26. června 2018 09:38 )

Pět let s Leo Expressem: Ambice zůstaly. Firma kupí ztráty a čeká na „jackpot" Před pěti lety vyjel poprvé na české koleje s cestujícími v pravidelném provozu soukromý dopravce Leo Express...... ROK 2017 - Při pohledu na čísla se výročí dopravce jeví částečně i jako ekonomický z á z r a k ?????: za letošní první pololetí je na účtu neuhrazené ztráty už 654 milionů korun a firma zatím nejeví náznaky obratu do kladného hospodaření. Drží ji při životě hlavně příchod dalších investorů, kteří do firmy nalili peníze. Zatím posledním novým akcionářem je Martin Burda, který před dvěma lety prodal svůj podíl v Pivovarech Lobkowicz čínské skupině CEFC. Stejně tak pomohl i o d k l a d splátek n e j v ě t š í ch věřitelů, tedy Credit Suisse a Leoše Novotného st...... Za celou pětiletku Leo Express několikrát oznámil, že se dostal do provozního zisku, v něm se ale dlouho neudržel. Rostoucí ztráty.... R O S T O U C I z t r a t y ..... anooooooooooooo tak TO??? koupi CESKA STATNI POKLADNA - samoooo, ze ZADRAHO . . . . . a co TELETA??? LUZA??? SPODNICH 10 milionu obcanu v CR - BUDOU ZASE NA TO?? KOUKAT JAKO TELATA NA NOVA VRATA

zdenek43 ( 26. června 2018 09:30 )

 aleeee jen a jen pokracovani ROZKRADANI s t a t n i POKLADNY v Cesku . . . . . . jak VYDELAT PRACHY a samo , ze TO?? zaplati CESKA STATNI POKLADNA - tedy spodnich 10 milionu obcanu v Cesku . . . . . + + + majitel Hamé Leoš N o v o t n ý --- Novotný byl na přelomu 80. a 90. let ve správný čas na správném místě????? - nooooo SOUDRUZI ROZKRADLI VSE CO SE DALO - - - - Dokonáno! Puč v roce 1994 se zdařil. Komunisté si udrželi vliv, moc a hlavně majetek. Stále jsou pány v tomto státě. Pokračuje se v kultuře papalášství, kradení, úslužnosti policie a soudů k vládnoucí třídě......... Manažerskou privatizací se dostal k výrobnímu závodu v Babicích, v němž pracoval jako výrobní ředitel a který do té doby patřil do skupiny Slováckých lihovarů a konzerváren......KDO ASI TAK MOHL BYT REDITELEM a NEMESTKOVE statnich podniku JEN A JEN provereni KADRI Komunisticke strany Ceskoslovesnka........ ...... "Privatizovalo se to tehdy za účetní hodnotu přímým prodejem pro předem určeného zájemce. Konkurenční nabídka neexistovala. Účetní hodnota byla 78 milionů korun, na něž jsem si vzal úvěr," vrací se k prapočátku téměř dvou desetiletí své podnikatelské kariéry. Firmu tehdy pojmenoval Biofrukt, zakrátko ale název změnil na snadněji zapamatovatelné Hamé. Odkaz na tuhle značku našel kdesi v inventáři továrny......... +++ 46.misto Leoš Novotný 4.5 mld. Kč (4.5 mld. Kč) - 70 nejbohatších Čechů 2017 +++ Dřív vyráběl paštiky, teď kupuje vlaky. Bývalý majitel Hamé rozjíždí dráhy 26. října 2010 České koleje přilákaly dalšího zájemce, který chce vozit cestující moderními vlaky a nabízet jim lepší servis než České dráhy. Je jím bývalý majitel potravinářského giganta Hamé Leoš Novotný a jeho syn Leoš....... Pět let s Leo Expressem: Ambice zůstaly. Firma kupí ztráty a čeká na „jackpot" Před pěti lety vyjel poprvé na české koleje s cestujícími v pravidelném provozu soukromý dopravce Leo Express...to se pise rok 2017

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud