Škodovka to „rozjede“ v Indii. Do dvou let tu ukáže své nové auto

Autor: ČTK, pk - 
22. června 2018
12:25

Automobilka Škoda Auto přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii. Cílem projektu je dlouhodobé posílení pozice koncernu Volkswagen na tomto trhu. Škoda zároveň přebírá zodpovědnost za platformu, na které budou založené nové vozy. V roce 2020 představí firma první model, který se bude vyvíjet a vyrábět v Indii. Škoda Auto to v pátek uvedla v tiskové zprávě.

Všechny modely v budoucnu vyvíjené a vyráběné v Indii budou vycházet z platformy MQB. MQB je zkratka pro německé slovní spojení Modulare Querbaukasten, které lze přeložit jako modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč. Platforma již nyní splňuje požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020.

„Jsme pevně přesvědčeni o tom, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas. První model na nové platformě MQB-A0-IN představíme již v roce 2020. Jsem přesvědčen o tom, že náš projekt India 2.0 bude úspěšný, řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

Platforma MQB má podle automobilky výhody například v tom, že díky standardizaci dílů, jejich rozměrů a také výrobních procesů se snižují náklady a zkracuje doba výroby. Navíc MQB zvyšuje flexibilitu při vývoji nových vozidel.

Automobilka v Indii působí už 17 let

V roce 2017 zvýšila Škoda Auto dodávky zákazníkům v Indii ve srovnání s předchozím rokem o více než 30 procent na 17 100 vozů. Na indickém subkontinentu je automobilka aktivní od roku 2001. V současnosti nabízí Škoda v Indii čtyři modelové řady, a to Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq. Rapid se vyrábí v továrně v Púně, zatímco modely Octavia, Superb a Kodiaq firma vyrábí v Aurangábádu.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává více než 35 tisíc lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Petrey ( 22. listopadu 2018 17:04 )

ne,bože to ne! to zk*rví uplně pověst škodovky, už vidím co to bude za póvl na podělaným podvozku rapida a bude se jmenovat kamiq a bude to jako ta jebka škarpa nebo jak se tomu nadává

liborkalina ( 24. července 2018 16:14 )

nechápu co škodovka může rozjet za nové auto ?? Klesají jim prodeje, tak expandují jinam, asi se to pokouší zachránit, že?

st.rec ( 23. června 2018 07:56 )

Vyzývám všechny soudruhy redaktory aby doložili že někde existuje cosi co se opravdu jmenuje Škodovka.Bohužel umí číst a nenašel jsem v žádném oficiálním seznamu jméno které zde je uvedené.

tomik007 ( 22. června 2018 18:52 )

SCHODOVKA uz davno nikde nic nerozjizdi soudruzi. Dneska je to uz ten Querbaukasten

agfor ( 22. června 2018 12:36 )

No jo, Češi už jsou tak "drzí", že za poctivou práci chtějí aspoň polovičku toho, co dostávají skopčáci. Proto se výroba přesouvá do rozvojových zemí (Rusko, Čína a teď Indie). Ale ta kvalita!!!

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud