Středa 28. února 2024
Svátek slaví Lumír, zítra Horymír
Oblačno 12°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Česká pošta zdražuje známky na 19 korun. Slevu dá výměnou za osobní data

Autor: ČTK, Mii - 
2. ledna 2018
12:15

Česká pošta od února zvýší cenu známky na obyčejný dopis do 50 gramů o tři koruny na 19 Kč. Cena doporučeného psaní vzroste o šest korun na 44 Kč. Balíky o hmotnosti do dvou kilogramů nezdraží. Vyplývá to z informací České pošty. Pošta zvýšení cen odůvodňuje snahou o zajištění kvality a dostupnosti poštovních služeb.

Množství posílaných dopisů v posledních letech klesá. Jen v roce 2016 se snížil počet doručených obyčejných psaní o 11 procent, absolutní čísla pošta neuvedla.

Pošta naposled zvyšovala cenu známky pro vnitrostátní doručování v roce 2016, kdy její cena stoupla o tři koruny na 16 Kč. Ve stejném roce se zvyšovala i cena doporučeného dopisu. Loni pošta zdražila posílání doporučených a cenných balíků po ČR i do zahraničí.

„Cílem České pošty je nabídnout občanům ČR takové portfolio poštovních i nepoštovních služeb, aby byly uspokojeny všechny jejich potřeby a požadavky jak z hlediska kvality, tak i dostupnosti,“ řekl mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Anketa
Jste spokojeni se službami České pošty?
počet hlasujících: 819

Karta výměnou za mobil, adresu a e-mail

„Výhodnější ceny ve srovnání se základním ceníkem získají držitelé Zákaznické karty České pošty, kterou si mohou zdarma pořídit na pobočkách České pošty nebo prostřednictvím internetu na www.zakaznicka-karta.cz,“ řekl ČTK mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Jenže kdo chce „zdarma“ zákaznickou kartu, musí České poště sdělit nejen svoje jméno a příjmení, ale i mobilní telefon, e-mail, adresu a datum i místo narození.

Nové poštovní podmínky se všemi změnami budou k dispozici na všech poštách a na webu České pošty.

Česká pošta spravuje 3200 poboček, což představuje jednu z nejhustších sítí v Evropě. Podnik zaměstnává více než 31 tisíc zaměstnanců a v roce 2016 vykázal zisk 193 milionů korun při výnosech 19,4 miliardy korun.

Brnooo ( 3. ledna 2018 02:12 )

Jednou jsme tak s oznámením doručovatele doběhli ve stejné ulici, neslušně mu vysvětlili co provedl a víckrát se to neopakovalo

Brnooo ( 3. ledna 2018 02:09 )

U nás podobně, za přepážkou tak takový střed (jako nemůžu to poslat jako balík, nemám na to už nálepky, jen na "do ruky" bylo tedy už přes čáru), pěší doručovatelé katastrofa (prý jsou to jen brigádníci a nic jim nikdo nemůže, když nechtějí, tak ani nepřijdou), doručovatel balíků je nejlepší široko daleko.

Brnooo ( 3. ledna 2018 02:07 )

Také bych mohu vyprávět úžasné historky, ale s PPL.....

ruzenacb ( 2. ledna 2018 16:55 )

pokud by šly dopisy,pohledy posílat jinou možností než přes ČP tak to s radostí udělám,už jsem omezila posílání pohledů,dopisů a nahradila smskou,mailem a podobně.Horší je to s doručováním pošty,kdy se ani poštovní doručovatelka spadající pod doručovací obvod -Táboře 5 ani nenamáhá už zvonit,ale ani donést malý balíček cca 150 gr. a rovnou už má nadepsáný formulář že adresát nebyl zastižen,zrovna tak je to i s doručováním Balík do ruky - i když je napsaný telefon nevolají,rovnou nechávají na poště,přece se nebudou zdržovat doručením a poštovní doručovatelka to druhý den hodí do schránky že to máte na poště no a tam u přepážky na Poště Tábor 5 -pokud máte štěstí tak sedí max. 2 pracovnice a jde jim to jako psovi pastva, smůlu máte pokud nemůžete vyzvednout sami a nemáte zplnomocnění , tak to je teprve zajímavost ...jak vyzvednout zásilku a požádat o znovu doručení tak to je horor číslo dvě,možná za 4 dny....tak že opravdu perfektní služby za hodně peněz...zrušte kompletně poštu a nahraďte jinými přepravci,dobré zkušenosti mám s Geisem ,neznám lidi kteří by byli spokojeni s ČP .......

bullshit ( 2. ledna 2018 16:15 )

Není to asi všude stejné. Nejsem pracovník ani příznivec ČP, ale třeba pošta 390 03 v Táboře funguje dobře. Posílám často balíky i přijímám a snad nikdy nebyl žádný problém. Je to jen o lidech. Chlápci co u nás rozváží jsou ochotní a vstřícní. Já se zase vyhýbám třeba PPL, tam je to vždy o velké rychlosti, chvatu a je vidět, že pracovníci jsou ve stresu a abych byl celý den doma. Doručovatelku máme také solidní ( starší a ještě zodpovědná paní ). Takže je to asi jak, kde. Často je to i dobrém zabalení. Někdy pošle partner balík, diví se že to poškodili ale špatně to sám zabalil. Trochu mi vadí na přepážkách prodej všeho možného a na paní za okénkem není skoro vidět. Je to jako všude, toho bl.bce dole by strhli a panáci nahoře si dají statisícové platy, stejně jako ČD ap. Konkurence je problém, ČP jezdí tam, kam konkurence pro ztrátovost jezdit nikdy nebude.

Zobrazit celou diskusi