Nespokojený prodejce se vzepřel Aukru. To vzkazuje: „Kritické chyby jsou pryč“

Autor: Zuzana Zelenková - 
9. listopadu 2017
05:50

Aukro se podle svých slov snaží, vymanit se z řetězce nespokojenosti se mu ale nedaří. Nespokojený zákazník, kterému byla omylem dvakrát naúčtována faktura, se hodlá obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI) i na „finančák“. K tomu, aby Aukro začalo po problémech korektně fungovat, pomůže podle jeho slov jedině tučná pokuta. Aukro se však brání, že kritické chyby již odstranilo. A pracuje i na těch menších.

„Aukro je firma zalogovaná za e-maily. Pokud člověk chce něco řešit okamžitě, tak nemá šanci,“ uvedl rozhněvaný podnikatel s iniciály R.W., jeho celé jméno redakce Blesk.cz zná. Muž má na Aukru více než šest tisíc aukcí a podle něho má platforma problémy od října, kdy došlo k přechodu z polského webu na český.

Problém: Údajně nezaplacená faktura

Podle něho jde o problémy technické, ale i finanční. Muž kritizoval třeba to, že se s Aukrem dá jen těžko spojit a uživatel čeká na odpověď i několik dní. Platforma prý začíná postrádat smysl a spousta obchodníků ji už opustilo, upozorňuje.

Podnikatel také tvrdí, že šlo o jediný a jedinečný web svého druhu, to už prý ale neplatí. „Zrovna včera jsem dostal odpověď ohledně faktury, která byla už dávno zaplacená. Paní mi přiznala, že ji nemají ani zaevidovanou, to je navíc už z dubna, kdy Aukro ještě fungovalo. Není šance jak bojovat, jedině přes Českou obchodní inspekci nebo přes finanční úřad, ještě ale stále věřím, že by se mohlo vzpamatovat,“ popsal obchodník pro Blesk.cz.

Problém nastal ve chvíli, kdy podnikateli zablokovali účet. „Mám veškeré faktury zaplacené a najednou s objevilo neuhrazených 5015 korun, je to možné, že jde právě o tu fakturu, kterou nezaúčtovali. To jsme ale zjistili až teď,“ dodal muž s tím, že platforma potom zablokuje účet, požaduje zaplacení a s uživatelem se už víc nebaví.

Aukro se stabilizovalo

Aukro se ale snaží, pokud se na něj ČOI obrátí, nehodlá dělat problémy. „Pokud se na nás inspekce obrátí, budeme samozřejmě maximálně nápomocní a s úřadem budeme spolupracovat,“ uvedl mluvčí společnosti Miroslav Toman.

Podle mluvčího se web stabilizoval. „Aukro bylo víceméně stabilizováno a vymanili jsme se ze všech kritických chyb, které se objevily po migraci. S některými zákazníky řešíme ještě drobné technické nedostatky. Naši pozornost nyní dost věnujeme Aukro konektorům, které stejně jako Manažer prodeje umožňují vystavovat větší množství položek,“ popsal pro Blesk.cz Toman.

Platforma je teď prý v intenzivním kontaktu vesměs s výrobci e-shopů, které tyto konektory mají. A i aukční web se chystá na nadcházející vánoční sezonu. Rostou prý počty návštěvníků i transakcí. „Pokud srovnáme měsíce srpen a říjen, tak počet prodaných položek vzrostl o 67 procent. A v listopadu opět registrujeme ještě zvýšený počet,“ dodal Toman. Pochválil také poplatkové prázdniny, které zákazníci dostali v říjnu, a které Aukru přivedly další vystavující. Oproti srpnu měl jejich počet narůst o 32 procent.

Aukčními weby ale teď zahýbal ještě jeden problém. Řada prodejců začala nabízet Iphone X. Novinka je co do počtu kusů super omezená. Podle společnosti Alza.cz se těchto chytrých miláčků nestíhá vyrobit dost v poměru k poptávce. A tak je Alza prodávala v omezené nabídce charitativního balíčku, kdy si mohl jeden zákazník koupit pouze jeden balíček spolu s charitativním předmětem. Akce platila do 5. listopadu a nebo do vyprodání zásob.

V tomto obchodování je namočené právě i Aukro. Vystavovatelé se nebojí nabízet novinku za skoro 45 tisíc koru. To je o deset tisíc víc, než za kolik je možné přístroj zakoupit v obchodě s elektronikou.

Aukro a obchodní inspekce

I přes to všechno si lidé na Aukro u ČOI opravdu stěžují, a ne málo. V drtivé většině ale neoprávněně. Spotřebitelé často nevědí, za co může platforma a za co jednotliví prodejci, na které inspekce často nemůže. „Na Aukro si lidé stěžují často, dost často je to ale neoprávněně. Stěžují si na to, že to zboží nemají, neměli a podobně. Za to ale nemůže systém jako takový,“ uvedl pro Blesk.cz mluvčí ČOI Jiří Fröhlich. Ten také vysvětlil, že Aukro je pouze zprostředkovatel. Dost často ale dělá problémy podnikatel na druhé straně.



„Potom podavateli píšeme, že nejsme k tomu kompetentní a Aukro za to nemůže. V takovém případě je zapotřebí stěžovat si na daného podnikatele. Pokud je to fyzická osoba, tak v takovém případě nezmůžeme vůbec nic a musí se bránit soudně,“ dodal Fröhlich.

ČOI totiž řeší záležitosti mezi podnikatelem a spotřebitelem, a ne to, co si dva spotřebitelé zprostředkují přes Aukro. V tomto případě by ale šlo o neshodu mezi dvěma spotřebiteli. Po srpnovém převodu z polské verze na českou se doslova roztrhl pytel s problémy. Častým bodem rozbrojů byl takzvaný manažer prodeje, nebo problémy se zprávami mezi prodejcem a kupujícím.

istyl ( 9. listopadu 2017 09:42 )

Moje zkusenost s AUKRO : mesicni fakturu za prodej zbozi jsem "zaokrouhlil" a prevodem z uctu jsem jim tak nezaplatil 0,04 Kc, tedy 4 halire...kdyz cela faktura byla pres dva tisice - bezna mesicni faktura...slib, ze jim 4halire zaplatim pristi mesic, neuspel, zablokolali mi ucet, musel jsem jim 4 halire poslat a to bylo moje posledni s AUKRO...ze se k nim vratim az prodelaji na me 10tis. korun, jsem pak zvysil na 100tis., korun...ale uz nikdy jsem se k nim nevratil...

marti33 ( 9. listopadu 2017 08:36 )

Gratuluji aukru. Čím míň prodejců asijského šmejdu -ANO, tím líp

moiaza ( 9. listopadu 2017 08:01 )

V tom je ta krása českého jazyka." Zalogováná za e-maily." Člověk musí namáhat mozek, přemýšlí, přemýšli a nic. A o to tu jde. Jednou větou neříct nic a přece všechno. Pod tím si můžeme představit všechno. Třeba to, že krávy dojily málo tučné mléko a proto je drahé máslo. Tyrávy byly totíž zalogované.

diskutujici ( 9. listopadu 2017 06:35 )

 "..je firma zalogovaná za e-maily.." Pod tim si mam predstavit jako co?

Zobrazit celou diskusi