Na Slapy vyplul obojživelný minibus. Jeho majitel dal za přestavbu 10 milionů

Autor: Tomáš Koníček - 
17. 5. 2017
17:55

Vypadá jako normální minibus, ale dokáže plout po vodě. Český automechanik Robert Šubík (40) sestrojil vůz, který nikde jinde neuvidíte. Včera ho pokřtil na Slapech a svezl první pasažéry.

Viděl jsem podobná auta v Americe, ale byl problém něco takového přivézt do Česka,“ povzdechl si Šubík, který tak přestavěl Mercedes Sprinter. A je to skutečný unikát. „Na autě máme zapsáno šest patentů,“ pochlubil se.

S vozem, na nějž si musel udělat i kurz vůdce malého plavidla, si lze vyjet na jezero, otevřít dveře a hupsnout do vody. To prý u konkurence nejde. Šikovnému řemeslníkovi postavení prototypu trvalo s kolegy asi rok.

Chce vyrobit další, navíc ještě lepší, a už má první zájemce. Cena je ale astronomická. Přestavba stojí přes 10 milionů korun.

Ze silnice rovnou na Slapy: Český automechanik předělal minibus na obojživelníka

Video Ze silnice rovnou na Slapy: Český automechanik předělal minibus na obojživelníka - Tomáš Koníček, Lukáš Červený
1080p 720p 480p 360p 240p

Zajímavosti obojživelníka

Podlaha je z teakového dřeva, nerezové zábradlí je zhotoveno na míru. Zadní nárazník je vyřezávaný z pěny. Nápravy, řízení, kardanová hřídel, výfuk, přední světla a další prvky jsou chráněny před vniknutím vody. Klimatizační kondenzory jsou umístěny nad řidičem, takže klimatizaci lze spustit i na vodní hladině. Přední chladič motoru je ve vodě ochlazován ve vodní lázni. V noci je plavidlo osvětleno led lampou nad zadním oknem. Obraz ze záďové kamery je přenášen na palubní displej.

Technické údaje

  • Délka: 7200 mm 
  • Šířka: 2360 mm
  • Rozvor: 4325 mm
  • Ponor: 85 cm
  • Kapacita: 12 osob včetně řidiče
  • Motor: OM 651 DE 22 LA, Euro 6, 95 kW, 3800/min
  • Lodní pohon: hydraulický o síle 2x4,2 kN
  • Maximální rychlost: 90 km/hod., na vodě 6,5 km/hod.

Podívejte se také na obojživelný autobus z Berlína, reportáž najdete v tomto díle pořadu Bleskem světem:

Video Proč ta nestyda stahuje kalhotky na ulici? A obojživelný autobus v Berlíně - Daniel Vitouš, Matěj Šrám, Jan Jedlička
1080p 720p 480p 360p 240p

Doporučujeme
ollina ( 21. května 2017 07:26 )

A k čemu je to v našich zeměpisných podmínkách dobré za těch 10 milionů?

panamira ( 17. května 2017 18:28 )

Supr, ale co udělá karoserie, která je u Mercedesu s. náchylná na korozi,když se pohybuje v mokru a vlhku? Po pár měsíců hrozí nebezpečí, že vlivem koroze, ale ne vlivem provozovatele se stane z obojživelníku i ponorkou.

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa