Češi jsou „konzervy“: Dovolenou kupují osobně, web jich využívá třetina
Ve srovnání s ostatními Evropany patří Češi spíše k těm konzervativnějším národům. Aspoň co se týče online nákupů letenek a ubytování v rámci dovolených. Internet pro tyto účely využívá ani ne 40 procent lidí, ještě méně je to na Slovensku nebo v Rumunsku.
Češi loni za letenky utratili 7,1 miliardy korun, což je nejvíce za posledních pět let. Vyplývá to z čísel mezinárodního sdružení dopravců IATA a statistik letiště v Praze.
Jenže přes internet přitom bylo prodáno jen 38 procent letenek. Jak ukazují srovnávací data Eurostatu, Česko patří mezi země, kde se internet používá k tomuto účelu jen málo, i když jinde je ještě hůř. Třeba Slováci kupují letenky přes internet jen ve 26 procentech případů, Rumuni ještě méně. Naopak úplně běžné je to ve Finsku (90 procent prodejů online) nebo ve Francii (77 procent).
Podobně jsou na tom Češi v případě nákupu hotelů a dalšího ubytování v rámci dovolené, opět necelých 40 procent. Podívejte se více na statistiky v datové mapě.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.