Obchodníci vám odsají tuk a vdechnou život, čachry se zrcadly ale odmítají
Zboží neustále přibývá a obchodníci se logicky předhánějí, jak nalákat zákazníka. K tomu využívají někdy snadno, jindy hůř odhalitelné triky. Jakožto typická žena milující oblečení, se po vzoru zahraničních módních blogerek vydala porovnat, jak „zkrášlují“ zkušební kabinky i reportérka Blesk.cz Markéta Volfová.
Během hektických nákupů, kdy se na poslední chvíli snažíte před sezónou najít ten nejvíc šik kousek, se jen těžko stihnete zaobírat tím, jak v kabinkách jednotlivých prodejců vypadáte. Není divu, veškerou pozornost věnujete samotnému oblečení. Jenže kouzlo většinou netkví pouze v tom, co si zkoušíte. Zadívejte se a zjistíte, že někde jste skutečně hezčí.
Čtyři obchody, čtyři podoby
Vyzkoušela jsem obchody C&A, H&M, Mango a Zara. Aby porovnání bylo úplné, vyfotila jsem se i před zrcadlem, které mám doma – na denním světle. Pořízené fotografie prokazatelně odhalily, že není odraz jako odraz. Podstatně zdravější barva a mnohdy i evidentní zeštíhlení – takový efekt mají zkušební kabinky.
Podívejte se na reportáž z obchodů a posuďte sami:
Kdybych byla zlá královna ze Sněhurky a ptala se každý den zrcadla, kdo je na světě nejkrásnější, pravděpodobně by mě nejvíc uspokojila odpověď z H&M. Zeptala jsem se proto PR manažerky Slavomíry Barnové, jestli se trik ukrývá v zrcadle. „Ve zkušebních kabinkách prodejen H&M zeštíhlující zrcadla nepoužíváme, chceme aby se klient viděl v zrcadle tak, jak vypadá v reálu.“ Pak se tedy nabízí otázka dokonalého osvětlení, k tomu ale Barnová žádné informace neměla.
Realitě byl zřejmě nejblíže odraz v C&A. „Zkušební kabinky v C&A nejsou nijak upravovány pro zkrášlování reality a na všech prodejnách jsou totožné,“ vyjádřila se za síť těchto obchodů v Česku PR/event koordinátorka Veronika Kovaříková. Od obchodů Zara a Mango jsme odpověď ani po několika dnech čekání nedostali.
Hlavu vám nezamotají jen obchody s oblečením, „chytnete se“ i na jídlo
Připadají vám někdy nákupní košíky příliš velké? Pak ale myslete na to, že se do nich vejde taky velké množství zboží. A dobrý zákazník je ten, který toho hodně nakoupí. Obchody s potravinami tradičně začínají ovocem a zeleninou. Proč? Jde o barevné zboží evokující svěžest, která vás pozitivně naladí. Nepochopili jste přítomnost zrcadel v regálech s jídlem? Je to jednoduché – vytvoří ve vás dojem, že si máte z čeho vybírat.
A další triky? Umístění zboží, hudba hrající na prodejně i červené značky evokující slevy – to všechno vás dennodenně přesvědčuje ke koupi. Když těmto faktorům budete věnovat trochu pozornosti, odhalíte je třeba i při dnešním nákupu na víkend.
Podívejte se na porovnání selfie na denním světle a v kabinkách obchodů: