Na e-shopy dopadla evidence tržeb: Statisícové náklady a dlouhé měsíce příprav

Autor: Markéta Mikešová, sou - 
1. 3. 2017
14:28

Největší tuzemské e-shopy se na zavedení druhé vlny elektronické evidence tržeb (EET), která se dotýká i jich, připravovaly několik měsíců. Tvrdí, že vytvořily funkční systémy, které zákazníkům nepřinesou žádné komplikace. Bylo to však drahé. Vše jim navíc ztěžoval fakt, že do poslední chvíle nebylo jasné, jestli e-shopy pod EET spadat budou, nebo dostanou výjimku.

Jak se e-shopy připravovaly na nástup EET a jaké problémy při tom musely řešit? Blesk.cz se zeptal zástupců internetových obchodů Alza.cz, Mall.cz, Zoot.cz a Slevomat.cz.

Alza.cz

Největší český internetový obchod Alza.cz si vzhledem k šíři používaných platebních metod a všech jejich kombinací vyvíjel vlastní řešení EET. Jeho vývoj podle senior business analytika Alza.cz Martina Tetíka trval mnoho desítek hodin. Výši nákladů obchod odmítl sdělit s tím, že je to těžké kvantifikovat.

Alza.cz podle Tetíka vše stihla připravit včas. Systém i adekvátně otestovala. Pro zákazníky se zavedením EET nic nemění.

Mall.cz

Dvojka na trhu českých e-shopů Mall.cz začala s přípravami na EET už v říjnu loňského roku. Přípravy vyšly podle plánu a obchod systém pilotně spustil již 23. února, říká Jan Řezáč, mluvčí Mall.cz.

Řezáč zároveň dodává, že Mall.cz musí splnit téměř všechny EET povinnosti. „EET se dotýká také například poskytování různých platebních metod, prodeje dárkových certifikátů, osobního výdeje na výdejních místech, doručování přepravci nebo třeba partnerského prodeje,“ vysvětluje mluvčí.

Mall.cz stejně jako Alza.cz uklidňuje zákazníky, že změny nepocítí. Cenová politika obchodu se v souvislosti s EET měnit nebude.

Zoot.cz

Internetový obchod s módou Zoot.cz se na elektronickou evidenci tržeb připravoval čtyři měsíce. Během té doby vyhledával mimo obecné požadavky na zavedení EET i aktuální výklady vztahující se k e-commerce. Jako problém vidí dlouho nevyjasněnou legislativu.

„Bylo nutné pružně reagovat na aktuální vývoj výkladu, neboť ten byl i pro profesní organizaci APEK poněkud nevyjasněný. Nebylo ani do poslední chvíle zcela jisté, zda budou e-shopy pro svou komplikovanost spadat do evidence EET,“ řekl Blesk.cz Jan Duspiva ze Zoot.cz.

Obchod má pro případy výpadků systému připravené offline řešení. Pokud taková situace nastane, tak standardně doregistruje veškeré tržby.

I Zoot.cz slibuje, že změny zákazník pocítí minimální. Menší zdržení lze podle Duspivy očekávat jen v případě platbou hotovostí.

Slevomat.cz

Internetový prodejce a průkopník „slevového“ nakupování v Česku Slevomat.cz se na EET připravoval dva měsíce. Vyčlenil na to samostatný tým. Zdůrazňuje ale, že vzhledem k povaze jejich sortimentu se musel připravit již na první fázi EET. Celé řešení ho přišlo na půl milionu korun.

U druhé vlny EET tak Slevomat.cz jen rozšířil již zajetý systém. „V našem případě bylo náročnější jen vysvětlení obchodním partnerům, co je třeba udělat a proč to děláme, protože stále panovaly jisté zmatky a nepřesnosti, jak to přesně se spuštěním bude. Ale i to se podařilo včas podchytit,“ řekl mluvčí Slevomatu Tomáš Holý.

Stejně jako konkurenční e-shopy, i Slevomat.cz slibuje, že zákazníky komplikace nečekají.

Vše o EET čtěte ZDE >>>

zdenek43 ( 1. března 2017 16:01 )

Ministr financí Andrej Babiš poprvé přiznal-5.2015, jak volil předvolební rétoriku, kterou si získal velkou popularitu u veřejnosti a jeho hnutí ANO se díky tomu dostalo do vlády. Babiš sice uznává, že informace, které používal při snaze získat politickou moc, nebyly podložené, ale lidem se líbilo poslouchat, že bude líp. Přitom předseda ANO podle svých slov jen plácal a hovořil bez hlubší znalosti věcí, které kritizoval. V rozhovoru pro Hospodářské noviny sice nejprve zapíral, že by mluvil o úniku 200 miliard ze státního rozpočtu ročně, ale později jako obvykle změnil názor. „Jasně, tak na mítinku něco říkáte bez hlubší znalosti resortu...... “ hájí se Babiš. Kdo zkrachuje, nezaslouží si litování.......................Hlavní cíl je n a r o v n a t podnikatelské prostředí, a ne už dopředu litovat chudáky, kteří kvůli tomu zkrachují,“ nemá vicepremiér pochopení pro podnikatele, kteří si nebudou moci takzvané registrační pokladny dovolit. FORRRRRRR keci o narovnani????? Soudruh ministr jde na to zespravedlnění podnikatelského prostředí v ČR tak nějak po bolševicku. Ti všichni co kradnú budou platit do bezvědomí, ale on jediný, který poctivě čerpá, platit nemusí, protože optimalizuje a po jeho příjmech je vám ovčani … velké kulové. On přeci není nějaká socka za EET kasou, aby národu dokazoval, kde bere peníze na účetní triky, jestli jsou jeho příjmy čisté, nebo snad dokonce jestli si vůbec mohl tolik vydělat legálně. 2017...v TV pořadu Partie Babiš „omylem“ přiznal, že pokud by Agrofert ... a státní dotace, vytvořil by každý rok ztrátu cca 280 milionů korun!

zdenek43 ( 1. března 2017 15:44 )

ano ty keci.........3.2015......Babiš. Podnikatelé si podle něj budou moci software, aplikaci a spojení s finanční správou pronajmout, celý balíček bude stát 100 až 300 korun za měsíc. S elektronickou pokladnou, která čte čárový kód a stojí zhruba 7000 korun, půjde o 500 korun měsíčně. "Kdo nemá 2000 korun ročně, tak radši ať nepodniká," řekl Babiš, který v pořadu názorně ukázal, jak přes mobil vytisknout stvrzenku. ano jsou to same k e c i -- l z i --- p o l o p r a v d y , tech je minimum.....jako

Zobrazit celou diskusi
Další videa