
České dráhy se „bijí do prsou“: Loni jelo na čas devět z deseti vlaků

Téměř devět z deseti vlaků Českých drah jelo vloni podle jízdního řádu. Včas, což podle mezinárodního standardu znamená se zpožděním maximálně do pěti minut, jelo vloni 89,9 procenta všech vlaků. V meziročním srovnání jde o růst o 3,3 procentního bodu. Většina zpoždění vznikla kvůli výlukám, křižování vlaků nebo při čekání na projetí důležitějšího spoje. V tiskové zprávě to uvedly České dráhy.
Soukromí konkurenti Českých drah zpoždění vlaků neevidují, řekli Barbora Mičková z Leo Expressu a mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Přesnost vlaků se do předloňského roku kvůli stále častějším rekonstrukcím železničních tratí v posledních letech neustále zhoršovala. Zlom nastal až vloni, kdy proti roku 2015 počet oprav klesl.
„České dráhy mohly ovlivnit přesnost vlaků pouze z 15 procent, na straně infrastruktury vzniklo 30 procent zdržení a více než 50 procent zpoždění připadá na další vlivy mimo železnici. Ve dvou procentech případů ze všech více než 2,5 milionu sledovaných spojů vzniklo zpoždění v síti zahraničních železnic a bylo jízdou vlaku přeneseno do Česka," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Podíl vlaků jedoucích s kratším než pětiminutovým zpožděním v posledních pěti letech:
2016 - 89,9 pct
2015 - 86,6 pct
2014 - 91,2 pct
2013 - 92,4 pct
2012 - 93,1 pct
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.