
Černoch za korunu, černý kořen i černá sluší všem. Leták Lidlu brání další firmy

Obchodní řetězec Lidl v aktuálním letáku láká na nákup mikin a další pánské módy modelem tmavé pleti. U některých zákazníků a diskutérů na sociálních sítích tím vyvolal vlnu nevole. Ale spustil také příliv solidarity lidí, kteří odmítají projevy rasismu. Leták i reakce Lidlu zaplavily internet a sociální sítě a na to okamžitě reagovaly i další firmy.
Například internetový prodejce Alza.cz reagoval kampaní „Černoch za korunu“, kde nabízí digitální album hitů zpěváka Karla Černocha.
Internetový obchod s potravinami Rohlík.cz se vymezil proti rasismu nabídkou černého kořene za milion.
Podporu Lidlu vyjádřil i prodejce MT nábytek sloganem: „Černý sporťák, černé oblečení, černý humor. To vše milujeme. Proč máme některé věci rádi v černé a jiné ne?“ Zároveň prodejce dodal: „Stojíme za obchodním řetězcem Lidl, který aktuálně čelí návalu rasismu kvůli svému letáku.“