Dita P. „sekla“ s recepty pro Albert. Odbornice řekla, kdo bude tratit

Autor: tmp - 
17. prosince 2016
12:30

Nejdřív špatně placení pokladní přinutili do akce i nejvyšší politiky, teď pro obchodní řetězec přišla další černá chvíle. Přišel o svůj marketingový tahák v podobě kuchařky Dity P. Ta sedm let vedla firemní měsíčník řetězce Albert v kuchyni, který v Česku vydává společnost Ahold. I když odchází i s celým svým týmem, podle marketingové expertky Denisy Hejlové to řetězec významně neohrozí. Problém by ale mohl přijít, kdyby Dita P. přestoupila ke konkurenci.

Magazín vychází v průměrném nákladu zhruba tři čtvrtě milionů kusů a je zdarma k dispozici na všech prodejnách. Pecháčková do něj se svým týmem pravidelně připravovala recepty, nechyběly ani sudoku nebo soutěže. Teď je ale konec. Důvodem mají být neshody s Aholdem v tom, jak časopis dělat.

„Jde o jeden z nejkvalitnějších firemních magazínů na našem trhu. Pravidelně je také pozitivně hodnocen na oborových soutěžích. Na to, že to je firemní médium, tak je poměrně kvalitní,“ ohodnotila Denisa Hejlová, vedoucí katedry marketingové komunikace a PR na Karlově univerzitě. Podle ní ale změna řetězec ani samotný časopis výrazně neovlivní. „Myslím si, že odchod Dity Pecháčkové časopis nijak neohrozí, přestože ona tomu určitě vtiskla svoji osobitou tvář. A tu se pravděpodobně Albert pokusí udržet,“ doplnila.

Ve vedení časopisu Pecháčkovou nahradila Anna Tošovská. Podle marketingové expertky je dost možné, že zákazníci ani změnu nezaznamenají. „Je to spojené s takovou distinktivní estetikou a tu předpokládám, že časopis neztratí, protože to zase ta šéfredaktorka celé pod palcem nemá. Ta tomu spíše dává tu svoji značku, svoji tvář a propaguje tím i sama sebe. Přispívá tak prodeji i svých dalších projektů, které jsou prodávané pod značkou Dita Pecháčková,“ upozornila Hejlová.

Ztratí odchodem víc sama Pecháčková?

Paradoxně tak odchodem může více ztratit i sama kuchařka. „Ono je to oboustranné. Ona i Dita P. se tím pádem ztratí z očí zákazníků Albertu. Ale možná se objeví někde jinde, třeba v Lidlu nebo Bille,“ řekla Hejlová. V takovém případě by mohla Dita P. přilákat zákazníky konkurenčního řetězce. „Ta její značka je silná, má silnou fanouškovskou skupinu, takže by tak na ně mohla zapůsobit,“ popsala Hejlová.

Podle ní právě firemní magazíny tohoto druhu významně posilují loajalitu zákazníků ke konkrétnímu řetězci. „Může to mít významný přínos ke vnímání značky. Určitě na tom nestojí celkové vnímání řetězce, ale může to něčemu pomoct a samozřejmě to ještě slouží ke klasické propagaci výrobků, které se v řetězci prodávají, to je normální reklama,“ uzavřela.

Obchodní řetězec Albert byl v posledních měsících terčem kritiky zejména kvůli nízkým platům jeho provozních pracovníků. Vlnu nevole zaměstnanců vyvolala mimo jiné vánoční odměna 300 korun ve formě dárkového poukazu. Nakonec se ale odboráři s vedením Aholdu domluvili na jednorázovém bonusu tisíc korun a zvýšením základní mzdy v průměru o 8,5 procenta od nového roku.

hanka666 ( 17. prosince 2016 21:05 )

Tak na Ditu se nedalo koukat, natož poslouchat. Unylý a nepříjemný hlas.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud