České děti jsou nadprůměrné v matematice. V testech jim to ale nandali Asiaté
Čeští žáci čtvrtého ročníku základních škol jsou v mezinárodním srovnání nadprůměrní v matematice i přírodovědě, zjistilo testování TIMSS 2015. Od propadu v roce 2007 se znalosti dětí v tomto věku postupně zlepšují, vracejí se na úroveň roku 1995.
Přírodovědné a matematické dovednosti žáků čtvrtých tříd byly loni v květnu v Česku ověřovány na 159 základních školách za účasti více než 5 000 žáků. Testování TIMSS 2015 pro čtvrté ročníky se uskutečnilo ve 49 zemích, mezi nimiž jsou vedle evropských států například Kanada, USA, Japonsko, Chile a Jihoafrická republika. Nejlepší byly tradičně děti v asijských zemích, v obou předmětech dosáhli nejlepších výsledků žáci v Singapuru.
Nadprůměrné výsledky měli čeští školáci již v roce 2011. Ve srovnání s tímto testováním se žáci zlepšili v matematice a měli srovnatelný výsledek v přírodovědě. Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) to považuje za dobrou zprávu. „Jsem ráda, že přes všechny různé problémy a cíle, které si dáváme směrem k českému školství, se naši žáci osvědčili v mezinárodním srovnání a v matematice a přírodovědě dosahují dobrých výsledků,“ řekla.
Pro další zlepšení znalostí matematiky plánuje v novém systému financování škol umožnit dělení tříd na tento předmět na základních i středních školách. Z evropských prostředků chce ministerstvo podpořit nové didaktické metody.