Pátek 6. prosince 2024
Svátek slaví Mikuláš, zítra Ambrož / Benjamín
Zataženo, déšť se sněhem 3°C

Doručování balíků „po česku“: Nedodržování termínů a křik na zákazníky

Autor: mib - 
19. října 2016
06:18

Vánoce se kvapem blíží a pořizování dárků přes internet je jednou z nejoblíbenějších forem nakupování. Společnosti, které se na doručování balíků zaměřují, jsou ale v poslední době bombardovány stížnostmi o zpožděném nebo špatném dodání. V minulosti se potýkala s kritikou například Česká pošta. Nyní se snesla na hlavu společnosti DPD. Nespokojený zákazník Jan K. dokonce natočil z incidentu i video.

Jan K. si přes internet objednal zásilku v domnění, že se mu dostane do ruky po zaplacení doručovací služby co možná nejdříve. To se ale údajně nestalo.

Dva dny poté, co měl mít balíček dávno doma, si pro něj musel podle svých slov dojít sám na depo firmy. Tam se na něj zaměstnanci prý hrubě utrhli a nechtěli mu balíček vydat, odmítli mu dát i peníze za zpackanou dopravu a kontakt na povolanou osobu.

„Kurýr měl dodat zásilku v úterý s tím, že v úterý ráno jsem mu psal přes formulář telefonní číslo, aby byla jistota, že zavolá, aby to fakt dodal. Nic nedodal. Ve středu se to mělo opakovat, taky nedodal. V úterý večer jsem se snažil dovolat na linku, kde podle webu telefony zvedají, samozřejmě nikdo to nezvedal a volal jsem tak pětkrát. Ve středu jsem čekal doma, opět nic nepřišlo,“ popsal pro Blesk.cz nešťastnou zkušenost se společností DPD Jan. Další den se konečně spojil s facebookovou operátorkou. Ta mu sdělila nový čas doručení v pátek, tedy tři dny po té, kdy měl balík přijít.

„To jsem odmítl s tím, že chci mít balík doma hned, protože depo je čtyři kilometry od baráku, i kdyby to měla přinést uklízečka. Za dodání zásilky jsem zaplatil, ale ani přesto se nic nedělo. Tak jsem vyrazil na pobočku pro balík a peníze za ušlý zisk. Nejdřív se mnou jednala slečna, která následně došla pro chlápka do skladu. Ten se na mě utrhl a pokřikoval. Přišel jsem tam rázně, že chci vrátit peníze, ale nechtěl mi dát ani balíček,“ upřesnil muž.

Podívejte se, čeho se dočkal Jan K. při snaze domoci se svého balíku:

Řidič fixlovat nemůže, ale omluvili jsme se

Jednatel společnosti DPD Miloš Malaník pro Blesk.cz pochybení ze strany zaměstnanců přiznal. Že by řidič zboží záměrně nedodal, ale odmítl.

„Je to tvrzení proti tvrzení. Máme pro všechny řidiče v dodávkách GPS zařízení. Sledujeme, jestli byli na dané adrese a u tohoto případů víme, že tam řidič byl. Jde o tzv. zastávky. Neúspěšné pokusy o doručení nemají zaplacené, když už někde řidič je, tak se to snaží doručit. S tím se nedá fixlovat. Ale netvrdím, že je to nemožné,“ připustil Malaník.

Zástupce firmy zmínil, že je navíc chybou, že zvolil zákazník nejlacinější služby, kde nelze garantovat flexibilní dodání, o které měl Jan K. žádat. Údajně totiž měnil doručovací adresu, což Jan popřel s tím, že jen řidiče informoval, do kdy se bude nacházet na své trvalé adrese. Podle Malaníka je možné, že to řidič pochopil jinak.

„Je možné, že se to stalo, proto jsme se omluvili. Navrhl jsem, že přepravené vrátíme, i když máme kontrakt o dopravování jen s prodejci. Kvůli nemilé zkušenosti jsme se rozhodli vrátit peníze přímo. Na pobočce to bylo nešťastné a vyhrocené. Se zaměstnanci to budeme řešit jednotlivě,“ upřesnil Malaník dál.

Desítky stížností lidé vzkazují přes Facebook

Na dotaz, co říká na mnohé stížností o zpožděném dodání balíků na facebookové stránce společnosti, odpověděl, že při dodávání třinácti milionů zásilek, nejde přepravit sto procent z nich bez chyby.

„Do Vánoc děláme řadu opatření na sezonu, navyšujeme kurýry i záložní auta, provádíme navyšování záložních zdrojů, abychom měli dostatečné kapacitní možnosti. K tomu navyšujeme lidi na zákaznické lince. Přes vánoční sezónu dopravujeme až sto tisíc zásilek denně,“ vysvětlil Malaník s tím, že je pro ně zlepšení prioritou, i když garantovat při takovém množství kvalitu služeb je prý silné slovo.

Vclav Vilik ( 14. prosince 2018 15:01 )

DPD katastrofální komunikace,(spíše žádná) nemožnost platit v 21 století kartou, Česká pošta, doplňková služba přeposlání zásilky z nějakého důvodu na jinou adresu HOROR vemte si dovolenou k obědu se dejte rybu a možná se vám zásilka doručí až se vrátíte !!!

Neznamy ( 19. října 2016 15:39 )

Pane oxygene. Vlastně nemáte pravdu. Ano, zachytit podobu člověka tak, že může dojít k jeho identifikace lze pouze s jeho svolením. Ovšem podle § 88 občanského zákoníku není tohoto svolení třeba, pokud je účelem záznamu ochrana práv nebo právem chráněných zájmů jiných osob. A vzhledem k tomu, že celou podstatou videa je porušování práv spotřebitele nedodržením smlouvy ze strany prodávajícího resp. poskytovatele služeb, za které si spotřebitel zaplatil, video může být zveřejněno. Navíc podle § 89 stejného zákona může být záznam bez svolení použit přiměřeným způsobem pro tiskové, rozhlasové, televizní nebo obdobné zpravodajství. V tomto případě nejde navíc o soukromou sféru ale o sféru veřejnou (záznam jakkoli neohrožuje soukromí zúčastněných, ale jedná se v něm o obchodní vztah). Takže, mám-li se "přešupačit" na vaši formu vyjadřování, s žalobou tohoto rázu by se DPD mohlo jít tak akorát klouzat.

dandova ( 19. října 2016 12:38 )

Já s Českou poštou nemám nejmenší problém. A to nejsem ničí příbuzná.

ivanak ( 19. října 2016 12:02 )

Takto jedná i Česká pošta.Objednala jsem si balík na doručení do ruky.Samozřejmě byla služba započítána do ceny mého zboží.Přišlo mi od firmy,že byl balík předán poště.V zápětí mi přišlo od pošty,že druhý den mi bude zásilka doručena v odpoledních hodinách mezi 14 až 18 hod.Tak jsem čekala.Po 18 hod. mi od pošty byla doručena sms,že zásilku nebylo možné doručit.Šla jsem druhý den na poštu a ptala se,jak je možné,že mi zásilka nebyla doručena.Pán u přepážky mi stroze odpověděl,že nejsou řidiči a když jsem řekla,že jsem si ale službu zaplatila,tak mi odpověděl,ať si napíši stížnost.A bylo posekáno.Tak poštou už nikdy.Mám dobré zkušenosti s PPL,tak u nich zůstanu.

auslak ( 19. října 2016 11:02 )

oxygene.p: . . .že by mluvčí DPD ???? takže zákazník je skřet , když reklamuje něco co DPD neprovedla . . . dej svojí adresu kam se mají obracet nespokojení zákazníci

Zobrazit celou diskusi