Doručování balíků „po česku“: Nedodržování termínů a křik na zákazníky
Vánoce se kvapem blíží a pořizování dárků přes internet je jednou z nejoblíbenějších forem nakupování. Společnosti, které se na doručování balíků zaměřují, jsou ale v poslední době bombardovány stížnostmi o zpožděném nebo špatném dodání. V minulosti se potýkala s kritikou například Česká pošta. Nyní se snesla na hlavu společnosti DPD. Nespokojený zákazník Jan K. dokonce natočil z incidentu i video.
Jan K. si přes internet objednal zásilku v domnění, že se mu dostane do ruky po zaplacení doručovací služby co možná nejdříve. To se ale údajně nestalo.
Dva dny poté, co měl mít balíček dávno doma, si pro něj musel podle svých slov dojít sám na depo firmy. Tam se na něj zaměstnanci prý hrubě utrhli a nechtěli mu balíček vydat, odmítli mu dát i peníze za zpackanou dopravu a kontakt na povolanou osobu.
„Kurýr měl dodat zásilku v úterý s tím, že v úterý ráno jsem mu psal přes formulář telefonní číslo, aby byla jistota, že zavolá, aby to fakt dodal. Nic nedodal. Ve středu se to mělo opakovat, taky nedodal. V úterý večer jsem se snažil dovolat na linku, kde podle webu telefony zvedají, samozřejmě nikdo to nezvedal a volal jsem tak pětkrát. Ve středu jsem čekal doma, opět nic nepřišlo,“ popsal pro Blesk.cz nešťastnou zkušenost se společností DPD Jan. Další den se konečně spojil s facebookovou operátorkou. Ta mu sdělila nový čas doručení v pátek, tedy tři dny po té, kdy měl balík přijít.
„To jsem odmítl s tím, že chci mít balík doma hned, protože depo je čtyři kilometry od baráku, i kdyby to měla přinést uklízečka. Za dodání zásilky jsem zaplatil, ale ani přesto se nic nedělo. Tak jsem vyrazil na pobočku pro balík a peníze za ušlý zisk. Nejdřív se mnou jednala slečna, která následně došla pro chlápka do skladu. Ten se na mě utrhl a pokřikoval. Přišel jsem tam rázně, že chci vrátit peníze, ale nechtěl mi dát ani balíček,“ upřesnil muž.
Podívejte se, čeho se dočkal Jan K. při snaze domoci se svého balíku:
Řidič fixlovat nemůže, ale omluvili jsme se
Jednatel společnosti DPD Miloš Malaník pro Blesk.cz pochybení ze strany zaměstnanců přiznal. Že by řidič zboží záměrně nedodal, ale odmítl.
„Je to tvrzení proti tvrzení. Máme pro všechny řidiče v dodávkách GPS zařízení. Sledujeme, jestli byli na dané adrese a u tohoto případů víme, že tam řidič byl. Jde o tzv. zastávky. Neúspěšné pokusy o doručení nemají zaplacené, když už někde řidič je, tak se to snaží doručit. S tím se nedá fixlovat. Ale netvrdím, že je to nemožné,“ připustil Malaník.
Zástupce firmy zmínil, že je navíc chybou, že zvolil zákazník nejlacinější služby, kde nelze garantovat flexibilní dodání, o které měl Jan K. žádat. Údajně totiž měnil doručovací adresu, což Jan popřel s tím, že jen řidiče informoval, do kdy se bude nacházet na své trvalé adrese. Podle Malaníka je možné, že to řidič pochopil jinak.
„Je možné, že se to stalo, proto jsme se omluvili. Navrhl jsem, že přepravené vrátíme, i když máme kontrakt o dopravování jen s prodejci. Kvůli nemilé zkušenosti jsme se rozhodli vrátit peníze přímo. Na pobočce to bylo nešťastné a vyhrocené. Se zaměstnanci to budeme řešit jednotlivě,“ upřesnil Malaník dál.
Desítky stížností lidé vzkazují přes Facebook
Na dotaz, co říká na mnohé stížností o zpožděném dodání balíků na facebookové stránce společnosti, odpověděl, že při dodávání třinácti milionů zásilek, nejde přepravit sto procent z nich bez chyby.
„Do Vánoc děláme řadu opatření na sezonu, navyšujeme kurýry i záložní auta, provádíme navyšování záložních zdrojů, abychom měli dostatečné kapacitní možnosti. K tomu navyšujeme lidi na zákaznické lince. Přes vánoční sezónu dopravujeme až sto tisíc zásilek denně,“ vysvětlil Malaník s tím, že je pro ně zlepšení prioritou, i když garantovat při takovém množství kvalitu služeb je prý silné slovo.
DPD katastrofální komunikace,(spíše žádná) nemožnost platit v 21 století kartou, Česká pošta, doplňková služba přeposlání zásilky z nějakého důvodu na jinou adresu HOROR vemte si dovolenou k obědu se dejte rybu a možná se vám zásilka doručí až se vrátíte !!!