Omlouváme se a tady máte nové auto! I tohle zvažuje VW jako řešení skandálu

Německá automobilka Volkswagen už má různé varianty, jak bude postupovat v řešení problémů s naftovými vozy. A jednou z možností má být dokonce výměna celého vozu! Jak se k této informaci staví »škodovácká« strana?
S možností, že by mohla automobilka dokonce v některých případech vyměňovat celé vozy, přišla agentura Bloomberg s odvoláním na zdroje obeznámené s plány podniku. Výměna kus za kus tedy představuje nejextrémnější variantu řešení, mezi ty další prý patří například instalace většího katalyzátoru nebo jednoduchá softwarová úprava.
Náklady na jeden automobil by se v závislosti na zvolené variantě mohly podle jednoho ze zdrojů pohybovat od pouhých 20 eur až po 10 000 eur (zhruba 500 Kč až 270 000 Kč). To by v případě 11 milionů vozů odpovídalo nákladům v rozsahu od 220 milionů do 110 miliard eur (šest miliard až tři biliony Kč).
Co na to Škoda?
„K tomu není důvod. Všechna dotčená vozidla jsou po technické stránce bezpečná a plně schopná provozu. Lze pouze potvrdit, že dotčené vozy jsou vybaveny nevhodným softwarem řídící jednotky motoru, kvůli kterému jsou v měřicím cyklu ovlivněny hodnoty emisí,“ uvedl manažer Škody Auto pro český trh Vítězslav Pelc.
Automobily podle něj nevykazují žádné funkční odchylky a řidiči s nimi mohou bez obav jezdit. Bezpečnost vozů tak není nijak omezena. „V současné době koncern Volkswagen ve spolupráci s námi intenzivně pracuje na technickém opatření, které nevhodný stav napraví,“ dodal Pelc.
Do dnešního dne má automobilka Volkswagen podle agentury Bloomberg představit řešení německým úřadům. Je tu ale jedno velké ALE – uvádí se totiž, že postup Volkswagenu se může v jednotlivých zemích lišit.
Nový auto? To zní rozhodně líp, než výměna motoru. Aspoň se firma za ten podraz prohne. Mě se to bohužel netýká, bazarovýho VW mi asi nevyměnej, co?