Nerušte zvláštní školy, volá čtenářka Blesku: Můj syn se na základce trápil
Syn paní Aleny měl od druhé třídy problémy s učením a dvakrát ročník opakoval. Proto ho přemístila do praktické školy, kterou vychodil. Nyní se živí jako řidič a nikdo neví, do jaké školy chodil. S rušením praktických škol proto paní Alena nesouhlasí. V názorech se liší i odborníci oslovení Bleskem.
Když syn paní Aleny nastupoval do druhé třídy základní školy, jeho problémy s učením byly nad síly pedagogů. „Byla mi nabídnuta praktická škola, ale odmítla jsem. Měla jsem předsudky,“ svěřila se paní Alena Blesku. Když však syn propadl znovu, změnila názor a přemístila ho do praktické školy v Praze 4. „Dokonce tam přeskočil ročník,“ dodává s tím, že syn se po skončení povinné základní docházky vyučil a dnes se živí jako řidič.
„Nikdo dnes ani neví, že chodil do této školy,“ říká ke svým původním předsudkům. Zároveň hned dodává, že syn nebyl v praktické škole proto, že je Rom. „Musím podotknout, že Romové nejsme. A ani s ním do třídy žádný Rom nechodil.“
Zrušení praktických škol plánuje ministerstvo školství už na příští rok. Až 15 tisíc dětí s lehkou mentální retardací a jinými poruchami tak přejde do běžných tříd. Podle novely v České republice zůstane zachováno 10 speciálních škol pro děti s těžšími postiženími.
Jak říká, kdyby nebylo praktické školy, syn by dopadl mnohem hůře. S běžnou školní docházkou měl problém. „Díky za praktické školy. Protože děti, kterým to (v základních školách) nepůjde, budou propadávat. Nikam je nepřijmou a čím se budou živit?“ ptá se. Plán ministryně školství na zrušení praktických škol tedy považuje za špatný.