Přistávajícímu boeingu vjelo na dráhu jiné letadlo: Pár sekund od katastrofy!

Na letišti v Birminghamu se málem srazila dvě letadla
Na letišti v Birminghamu se málem srazila dvě letadla  (Autor: Youtube.com)
Autor: štš - 
16. května 2015
07:48

To bylo o vous! Letiště v britském Birminghamu bylo svědkem dramatické události, při které se málem srazila dvě letadla.

Boeing 777-300 společnosti Emirates letěl z Dubaje, a když se chystal na přistání v Birminghamu, pilot na poslední chvíli uviděl, že se na jeho dráze pohybuje menší vrtulové letadlo Flightline Metroliner EC-JIP.

Naštěstí pilot zachoval chladnou hlavu a nezpanikařil. Okamžitě přerušil přistávací manévr a vznesl se zpět na oblohu. Obkroužil letiště a znovu, tentokrát bezpečně, přistál. Nikomu se nic nestalo. Posádka letadla tak zabránila katastrofě netušených rozměrů.

V letištní budově bylo pořízeno video, na kterém jsou slyšet vyděšení svědci incidentu. „To bylo šílené, že?“ je slyšet jeden z cestujících. „Ach, Bože!“ řval jiný.

Autor videa Matthew Jones, který natočil hrozící srážku, uvedl pro deník Birmingham Mail: „Pár nás koukalo z letištní budovy na letadla, když jsme spatřili přistávat boeing Emirates. Pak jsme viděli, že v jeho dráze akceleruje menší letadlo. To už byl boeing snad 60 metrů nad zemí, bylo to dechberoucí. Neskutečně dramatická podívaná.“ Ani vedení letiště, ani Emirates se k případu zatím nevyjádřily.

petr1982 ( 16. května 2015 11:24 )

60 nad zemí, to asi neni normální postup ;)

tuba24 ( 16. května 2015 09:22 )

A kde je problem? Bez zvukoveho zaznamu veze a pilotov to nie je ziadna senzacia. Bezne sa pristavajucemu lietadlu dava povolenie "continue approach" co znamena ze nema povolenie pristat a pilot vie ze draha este nie je volna. Eventualne "slow down to xxx knots" na spomalenie aby rolujuce lietadlo lietadlo malo viac casu na vstup na drahu a start. Rovnako rolujuce lietadlo dostava "expedite" na urychlenie svojej akcie, plus dostava informaciu o prevadzke - v akej vzdialenosti je pristavajuci stroj. Az ked je draha volna, dostava pristavajuce lietadlo "cleared to land on runway xy" - bez neho pristat nemoze. Ak dosiahne decision height a stale nema povolenie na pristatie, robi sa go around ako vidno na videu. Na vytazenejsich letiskach uplne bezne - napasovat neustale pristavajuce a startujuce lietadla nie je take jednoduche. A nakoniec, vstupom na drahu sa zapina odpovedac, co automaticky pilotom hlasi ich vzajomnu polohu na obrazovke a protikolizny system TCAS v pripade velkeho priblizenia varuje pilotov.

Zobrazit celou diskusi