Evakuace letadla: Na palubě je bomba, vyhrožovali Germanwings, u kterých létal šílený kopilot

Společnost Germanwings má poslední dobou smůlu. Šílený kopilot Andreas Lubitz navedl ve francouzských Alpách jejich Airbus směrem k horám, nyní aerolinky řešily další problém. Na letišti v Kolíně nad Rýnem se muselo vyklidit letadlo se 126 pasažéry. Kvůli nahlášené bombě.
V době, kdy stále probíhá vyšetřování katastrofy letu 4U9525, řešila německá společnost Germanwings nepříjemnou záležitost: oznámení bomby na palubě dalšího Airbusu A320, který měl odstartovat z Kolína nad Rýnem do italského Milána. Na palubě již v té době bylo 126 cestujících, kteří museli být evakuováni.
Pilot se přitom zrovna chystal odrazit z výchozí polohy a vyjet na ranvej, aby zahájil let. Jenže bomba vše změnila. Hrozbu oznámila společnosti federální policie, uvedl německý Bild. Do letadla tak vyrazili policisté s vycvičenými psy, ale výbušninu patrně nenašli. Nový odlet letadla tak byl posunut z původních 18:20 na 20:30.
PHOTO Germanwings #4U826 bomb threat: Police is surrounding the plane http://t.co/JiplTJ9lVG pic.twitter.com/KU0rRN3UHw
— AirLive.net (@airlivenet) 12. Duben 2015
Společnost Germanwings je však nadále pod tlakem. Snaží se zvýšit bezpečnostní opatření, aby se neopakovala tragédie, která 24. března stála život 149 cestujících a členů posádky při pádu letu z Barcelony do Düsseldorfu.
Ostře sledovány jsou nyní i případné technické defekty jejích letadel, i když je bohužel patrné, že za tragický pád airbusu ve francouzských Alpách mohl lidský element. Jenže i tady se spekuluje o pochybení.
Vyšetřovatelé zjistili, že 27letý Lubitz v minulosti trpěl psychickými problémy a sebevražednými sklony. Dokonce při svém výcviku informoval německou leteckou společnost Lufthansa, k níž patří i Germanwings, o těžké depresi, z níž se údajně dostal.
Germanwings flight #4U826 from Cologne to Milan was evacuated at Cologne Airport after bomb threat pic.twitter.com/WpopCttsmi
— Flightradar24 (@flightradar24) 12. Duben 2015
The Wall Street Journal nedávno napsal, že představitelé Evropské unie už roky před neštěstím vyjadřovali obavy nad laxností německé kontroly leteckých společností. Loni v listopadu pak prý Berlín oficiálně vyzvali k nápravě dlouhotrvajících problémů. „Úředníci EU poukázali na to, že německé orgány kontroly bezpečnosti leteckého provozu trpí chronickým nedostatkem pracovníků, což by mohlo ohrozit schopnost kontroly letounů a posádek, včetně lékařských prověrek,“ napsal list s odvoláním na dvě osoby obeznámené s touto záležitostí. Sdružení německých lékařů v letectví proto následně vyzvalo, aby se v zemi zavedly důkladnější a častější zdravotní prohlídky pilotů.
a napsal jsem snad neco jinyho?. ty ses ptal na PREKLAD a RANVEJ neni preklad, nybrz foneticky prepis originalu