Sobota 20. dubna 2024
Svátek slaví Marcela, zítra Alexandra
Oblačno, déšť 8°C

Evakuace letadla: Na palubě je bomba, vyhrožovali Germanwings, u kterých létal šílený kopilot

V Německu museli evakuovat letadlo společnosti Germanwings (ilustrační foto z letiště v Kolíně nad Rýnem)
V Německu museli evakuovat letadlo společnosti Germanwings (ilustrační foto z letiště v Kolíně nad Rýnem)  (Autor: ČTK)
Autor: simao, ČTK - 
12. dubna 2015
21:36

Společnost Germanwings má poslední dobou smůlu. Šílený kopilot Andreas Lubitz navedl ve francouzských Alpách jejich Airbus směrem k horám, nyní aerolinky řešily další problém. Na letišti v Kolíně nad Rýnem se muselo vyklidit letadlo se 126 pasažéry. Kvůli nahlášené bombě.

V době, kdy stále probíhá vyšetřování katastrofy letu 4U9525, řešila německá společnost Germanwings nepříjemnou záležitost: oznámení bomby na palubě dalšího Airbusu A320, který měl odstartovat z Kolína nad Rýnem do italského Milána. Na palubě již v té době bylo 126 cestujících, kteří museli být evakuováni.

Pilot se přitom zrovna chystal odrazit z výchozí polohy a vyjet na ranvej, aby zahájil let. Jenže bomba vše změnila. Hrozbu oznámila společnosti federální policie, uvedl německý Bild. Do letadla tak vyrazili policisté s vycvičenými psy, ale výbušninu patrně nenašli. Nový odlet letadla tak byl posunut z původních 18:20 na 20:30.

Společnost Germanwings je však nadále pod tlakem. Snaží se zvýšit bezpečnostní opatření, aby se neopakovala tragédie, která 24. března stála život 149 cestujících a členů posádky při pádu letu z Barcelony do Düsseldorfu.

Ostře sledovány jsou nyní i případné technické defekty jejích letadel, i když je bohužel patrné, že za tragický pád airbusu ve francouzských Alpách mohl lidský element. Jenže i tady se spekuluje o pochybení.

Vyšetřovatelé zjistili, že 27letý Lubitz v minulosti trpěl psychickými problémy a sebevražednými sklony. Dokonce při svém výcviku informoval německou leteckou společnost Lufthansa, k níž patří i Germanwings, o těžké depresi, z níž se údajně dostal.

The Wall Street Journal nedávno napsal, že představitelé Evropské unie už roky před neštěstím vyjadřovali obavy nad laxností německé kontroly leteckých společností. Loni v listopadu pak prý Berlín oficiálně vyzvali k nápravě dlouhotrvajících problémů. „Úředníci EU poukázali na to, že německé orgány kontroly bezpečnosti leteckého provozu trpí chronickým nedostatkem pracovníků, což by mohlo ohrozit schopnost kontroly letounů a posádek, včetně lékařských prověrek,“ napsal list s odvoláním na dvě osoby obeznámené s touto záležitostí. Sdružení německých lékařů v letectví proto následně vyzvalo, aby se v zemi zavedly důkladnější a častější zdravotní prohlídky pilotů.

pjotri ( 14. dubna 2015 01:04 )

a napsal jsem snad neco jinyho?. ty ses ptal na PREKLAD a RANVEJ neni preklad, nybrz foneticky prepis originalu

pjotri ( 13. dubna 2015 08:37 )

runway se prelozi jako VPD, neboli vzletova a pristavaci draha...

boobear69 ( 13. dubna 2015 06:48 )

jžš moje oči...sice studuju letectví a dopravu obecně, ale výchozí plochu a RANVEJ (i kamoška, ktera o tom vi naproste h**no vi jak se to slovo píše) opravdu neznám...když chcete pleskáči dělat chytrý tak je to runway neboli VPD (vzletová a přistávací dráha) a stojánka neboli OP (odbavovaci plocha)...nejdřív si o tom něco zjistěte a potom můžete psát takové p**oviny

Zobrazit celou diskusi