Proč piloti airbusu nevolali SOS, když klesali 8 minut: Byli v bezvědomí, nebo otrávení!
Dlouhých osm minut! Přesně tolik trval sestup letu 4U 9525 z výšky dvanácti kilometrů na 2000 metrů, než se letadlo roztříštilo o francouzské Alpy. Během této doby ani jeden ze dvou pilotů v kokpitu airbusu nevyslal nouzový signál. Proč? S největší pravděpodobností již nemohli.
Když letové středisko ztratilo radiový signál s letem 4U 9525 a zjistilo, že letadlo poblíž hor překvapivě klesá, vyhlásili nouzovou pohotovost. Nikdo z pilotů tak neučinil. Podle odborníků nejspíš proto, že už nemohli. Byli buďto mrtví, nebo v bezvědomí.
Jednou z vyšetřovacích teorií pádu airbusu je totiž náhlá dekomprese na palubě. Piloti mohli kvůli ztrátě tlaku začít postupně klesat, ale jakmile jim došel kyslík v kabině, ztratili vědomí a stroj již nebyli schopni zvednout. S pasažéry by se tak zřítili vstříc jisté smrti.
V době klesání však mohli být již dávno mrtví. Podle francouzského experta Bernarda Chabberta by se otrávili během několika vteřin, kdyby na palubě došlo k výbuchu lithiových baterií, které se nacházejí například v chytrých telefonech.
„Za posledních 10 let došlo na palubě linkových letů ke 170 případům výbuchu lithiových baterií. Většinou se jednalo o baterie v mobilech, nicméně dva Boeingy 747 se také zřítily s posádkou, protože se náklad lithiových článků na palubě vznítil. Výpary jsou extrémně toxické, mohou zabít během několika vteřin,“ vysvětlil Chabbert.
Úvodní fotka je diletanská fotomontáž. K čemu??