Proč byli dělníci pod mostem, když nahoře jezdil bagr?! Firmy se asi špatně domluvily

Autor: ČTK, ljš - 
8. září 2014
14:39

Čtyři dělníci pod troskami zříceného mostu vůbec nemuseli zemřít, kdyby se dvě firmy, které na staveništi současně pracovaly, dokázaly dohodnout! V době, kdy jedna jezdila těžkým bagrem po mostě a odkrývala pilíře, neměli dělníci té druhé pod mostem co dělat.

"Zřícení mostu ve Vilémově mohla způsobit špatná koordinace stavebních prací," řekl na tiskové konferenci náměstek hejtmana Kraje Vysočina Libor Joukl (ČSSD). Uvedl, že most nebyl v havarijním stavu.

Že na stavbě bylo něco zřejmě tak, jak být nemělo, dokazuje také fotografie, kterou Blesk.cz získal a která byla pořízena jen pár desítek minut před tragédií. Zatímco pod mostem je nejméně šest lidí, na mostě, přímo uprostřed v jeho nejtenčí části jezdil těžký bagr a lžící odkrýval vrchní vrstvy silnice. Jen kousek od něj navíc stálo druhé těžké auto, zřejmě nakladač, na který bagr lopatou nakládal kameny.

Několik desítek minut před tragédií se bagr nacházel na mostě. Pod ním bylo celkem sedm lidí

V sutinách ve čtvrtek zemřeli čtyři dělníci, další dva byli zraněni. Pracovali pro stavební firmu Bögl & Krýsl. Odtěžování násypu u mostu ve stejné době prováděla společnost Strabag. Pod mostem pracovali tři Češi a tři Slováci, přežili dva muži ze Slovenska. Kriminalisté nyní provádějí identifikaci obětí pomocí DNA.

Joukl zopakoval již dříve zveřejněné informace kraje, že technický stav mostu ve Vilémově byl relativně dobrý. Při poslední kontrole byl hodnocen stupněm 4 až 5 na sedmistupňové škále, sedmička je nejhorší stav. "Tento most by podle vyjádření odborníků řádově do deseti let nepotřeboval žádné rozsáhlé opravy," řekl. Oprava mostu byla součástí modernizace silnice mezi Chotěboří a Golčovým Jeníkovem za 160 milionů korun. Kraj Vysočina zakázku zadal konsorciu firem M-Silnice a Strabag.

V pátek odpoledne předala policie staveniště zpět stavebnímu konsorciu. V sobotu dělníci udělali jen práce nezbytné pro zabezpečení zbytků mostu a místo oplotili. Na staveništi se dnes uskutečnil kontrolní den. "V tuto chvíli už tam bude probíhat normální stavební činnost," uvedl Joukl.

Video Nagyová bojuje: Rakovina v rodině! A zřícený most kvůli kšeftu? - Blesk TV

tomik007 ( 8. září 2014 23:30 )

tohle spis vypada ze bygl i krysl budou nejaci belouszove

zarazenyprd ( 8. září 2014 23:11 )

když odhrabali pilíř zvenčí, tak kamenný most musí spadnout. Jestli je nahoře bagr nebo jen souloží dvě mouchy je jedno; boční tlak není kompenzován a vzduch ty tuny kamení nahoře neudrží.

sugarbitter ( 8. září 2014 22:12 )

Oprava ve druhém řádku: Nnamísto OPR správě OR, což je pobočka Městského soudu v Praze, dříve obchodní soud,

sugarbitter ( 8. září 2014 22:09 )

Stavební firmy napříkald nedodávají do Obchodního rejstříku roční závěrky, coř je podle zákona jejich povinnost. OPR pak ty to doklady nevymáhá, a v příapdě potřeby s emusíte soudit a těžce zmíněné vymáhat. Advokáti dnes něcos tojí, tak jak si v našem právním stítě dnes stojí občan?

xcarodejka ( 8. září 2014 22:06 )

Na vině je také nemístná tolerance černých pracovníků u stavebních firem. Tenhle nešvar trvá celá desetiletí a nic se nemění. postihy nejsou asi důrazné. Téhle firmě mělo spadnou více mostů v minulsoti, cožř se mne nechce ani věřit, ačkoli jsem již hodně velký pesimista. Jak to, že potom ješt mohou stavět dále, a jak to že nebyli snad potrestáni?

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud