Úterý 23. dubna 2024
Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří
Zataženo, déšť 7°C

Na palubě zmizelého boeingu byly hořlavé baterie: Úřady zveřejnily poslední komunikaci!

Autor: so - 
21. března 2014
21:38

54 minut, které rozhodly o osudu boeingu Malajsijských aerolinek!  Letecký úřad zveřejnil kompletní přepis komunikace záhadně zmizelého letounu až do chvíle, kdy se kopilot rozloučil svou památnou větou: V pořádku, dobrou noc. Navíc vyšlo najevo, že na palubě letadla byly nebezpečně hořlavé baterie.

Přepis důležité paséže konverzace pilota s kontrolní věž:

Pilot - řídicí věž v Kuala Lumpur

0:36:30 MH370: Řídící věži, tady je MH370, dobré ráno.

0:36:50 dispečer: Dobré ráno, MH370, tady je řídicí věž KL (Kuala Lumpur), prosím zůstaňte na A10 32R.

0:36:50 MH370: A10, MH370 rozumí.

0:38:43 dispečer: MH370, prosím jeďte na ranvej z 32R A10.

0:38:49 MH370: Ranvej z 32R A10.

0:40:38 dispečer: MH370, pozice 32R, ranvej připravena, povolení ke startu. Dobrou noc.

0:40:47 MH370: pozice 32R, ranvej připravena, povolení ke startu. MH370 rozumí. Děkuji, nashledanou.

Pilot – letiště Kuala Lumpur

0:42:05 MH370: MH370 opustil letiště.

0:42:10 dispečer: Pozice MH370 potvrzena, nadmořská výška 180, sledujte pokyny a otočte doprava, směr Igari.

0:42:40 MH370: Dobře, nadmořská výška 180, směr Igari. MH370 rozumí.

0:42:52 dispečer: MH370, máte radar KL 132,6, dobrou noc.

0:42:52 MH370: 132,6, MH370 rozumí.

Pilot – radar Kuala Lumpur

0:46:51 MH370: KL, tady je MH370.

0:46:52 dispečer: MH370, prosím stoupejte do nadmořské výšky 250.

0:46:54 MH370: MH370 stoupá do nadmořské výšky 250.

0:50:06 dispečer: MH370, stoupejte do nadmořské výšky 350.

0:50:09 MH370: Tady je MH370, nadmořská výška 350.

1:01:14 MH370: MH370 zůstává v nadmořské výšce 350

1:01:19 dispečer: MH370.

1:07:55 MH370: MH370 zůstává v nadmořské výšce 350.

1:08:00 dispečer: MH370.

1:19::24 dispečer: MH370, prosím kontaktujte Ho Či Minovo město 120,9, dobrou noc.

1:19:29 MH370: Dobře, dobrou noc.

 

Všichni letečtí experti se shodli na tom, že kompletní přepis komunikace ukázal, že šlo o zcela rutinní rozhovor mezi posádkou a kontrolní věží v Kuala Lumpur. Až na dvě věci: v 1:07 kokpit hlásil, že boeing letí ve výšce 35 tisíc stop (10 500 metrů). Tento údaj byl podle odborníků zcela zbytečný, protože ho posádka hlásila přesně stejně o šest minut dřív.

Druhou podezřelou zvláštností je fakt, že ztráta komunikace a ostrý obrat letounu na západ se staly přesně v momentě, kdy letoun předávala věž v Kuala Lumpuru pozemní kontrole ve vietnamském Ho Či Minově Městě.

To by opravdu naznačovalo, že letoun byl ke změně směru přinucen. „Kdybych si chtěl vybrat moment, kdy unést takové letadlo, bylo by to právě v této chvíli. To vždy nastane na pár sekund takový mrtvý prostor a ze země na chvíli nikdo nemůže letoun kontrolovat,“ uvedl Stephen Buzdygan, bývalý pilot Boeingu 777 u British Airways

Ztracené letadlo Malajsijských aerolinek převáželo kromě cestujících také velmi nebezpečný náklad. Šlo o vysoce hořlavé lithiové baterie. Mezi jednu z verzí, co se stalo s letem MH370, patří i požár a následné ochromení posádky kouřem.

Šéf Malajsijských aerolinek Ahmad Jauhari tuto informaci dlouho popíral, přiznal to až po téměř 14 dnech pátrání. V minulosti už přitom převážení lithiových baterií v letadlech požáry způsobilo.

Video Záhada zmizelého letadla Boeing 777. Co se stalo? - Tomáš Polák, Reuters
Video se připravuje ...

fotrpjotr ( 22. března 2014 03:28 )

Baterie i s dálkovým ovládáním,které vyplo navigaci a přesměrovalo letadlo.

tuba24 ( 22. března 2014 02:11 )

KLM rules - batteries for laptops and DVD players, may only be carried in hand baggage. Each spare battery must be packed in the original packaging. If you no longer have this packaging, you must cover the battery contact points with tape to insulate them and pack each battery in a separate plastic bag. A podobne to ma kazdy prepravca. Snad okrem lufthansy, kde paradoxne notas do kabiny a bateria do checked baggage. Samozrejme neviem cim lietas, ak nejakou CSA tak tam netusim, tymi som este neletel.

cinderella1 ( 22. března 2014 00:41 )

Ani ja nic nevydelavam a ani jsem o tom nikdy neslysela.

cinderella1 ( 22. března 2014 00:38 )

Nejlepsi teorie je ta moje! ...vse je v poradku , dobrou noc! ...pilot se rozloucil s vezi a sel sexovat, mel v kokpite zenskou a ta nohou nechtacky ( anebo to mohla byt spionka a udelala to chtacky???) ....kopla do spinace a letadlo klesalo a stoupalo a zase klesalo, ale oni tomu nevenovali zadnou pozornost, nebot byli zahledeni pouze do sebe a najednou BAC! ....letadlo pada do oceanu!...smich!

nmlk ( 22. března 2014 00:24 )

To letadlo se nedá najít, protože vybouchlo do luftu a nezbyl z něho ani mastný flek.

Zobrazit celou diskusi