Embéčko slaví padesátiny! Jak vzpomínáte na legendární škodovku?

První embéčko vyjelo z továrny přesně před 50 lety
První embéčko vyjelo z továrny přesně před 50 lety  (Autor: Auto.cz)
Autor: auto.cz - 
20. března 2014
15:55

První československé velkosériové auto Škoda 1000 MB se veřejnosti představilo přesně před padesáti lety a znamenalo doslova revoluci. Máte fotografie s tímhle veteránem? Pošlete nám je. Nejlepší zveřejníme na webu Blesk.cz i v deníku Blesk.

Zcela nový závod, radikálně nová koncepce vozu, k tomu ve své době pravděpodobně nejmodernější motor ve své třídě – Škoda 1000 MB byla na jaře 1964 pro největší domácí automobilku přelomovým modelem. Během pěti let výroby, než byla vystřídána modernizovanou Škodou 100/110, opustilo brány závodu více než 443 tisíc embéček, které zamířily do všech koutů světa; mimo jiné třeba na Nové Zéland.

Za zadní nápravou pracuje litrový čtyřválec o výkonu skromných 37 koní, na druhou stranu auto samotné váží zhruba polovinu toho, co dnešní, elektronikou a pevnostní ocelí prošpikovaná auta. Maximální rychlost 120 km/h byla v té době naprosto v pořádku, stejně jako řízení i brzdy bez posilovače. Zavazadlový prostor o objemu 220 litrů se nachází pod přední kapotou, pod ním za odklápěcí maskou najdete náhradní kolo.


Pošlete nám vaše fotografie s legendárním embéčkem na adresu tip@blesk.cz. Nejlepší zveřejníme na webu Blesk.cz a v deníku Blesk.


Veřejnosti bylo auto poprvé představeno 21. března 1964 a právě dnes, tedy na den přesně po padesáti letech, uveřejní automobilový portál Auto.cz jízdní dojmy s tímto autem. Jak se takové padesát let staré embéčko vlastně řídí? A jak obstojí v porovnání s dnešními auty? Možná překvapivě je řada oblastí, ve kterých stará paní současnou produkci poráží. Zajímá vás, které to jsou? Sledujte dnes Auto.cz!

Video  Historické video o Škodě 1000 MB  - Auto.cz
Video se připravuje ...

 

aanitaa ( 22. března 2014 08:09 )

zelena.karkulka ( 21. března 2014 21:35 )

No já nevím,ale u nás v malém městě s velkou továrnou měli škodovku -a práci-všichni,trabanta měla jedna rodina,protože byl pán fanda. Taky tam jezdili žigulíky a ford escort později.

jackietejlor ( 21. března 2014 01:04 )

Proti předchozí Octávii byla tisícovka luxusní vůz a všechny opravy se daly udělat svépomocí. Ani jednou za 160.000 km se mi nestalo, abych nedojel.

lo2f ( 20. března 2014 23:18 )

Tatínek nebyl ani zelinář, taxikář, nebo instalatér ale obyčejný docent na ČVUT, takže jsme byli rádi že jsme mohli jezdit alespoň Trabantem a bohatým škodovkářům jsme záviděli

delavar ( 20. března 2014 22:09 )

Ano,bolo to tak.

Zobrazit celou diskusi