Embéčko slaví padesátiny! Jak vzpomínáte na legendární škodovku?

První československé velkosériové auto Škoda 1000 MB se veřejnosti představilo přesně před padesáti lety a znamenalo doslova revoluci. Máte fotografie s tímhle veteránem? Pošlete nám je. Nejlepší zveřejníme na webu Blesk.cz i v deníku Blesk.
Zcela nový závod, radikálně nová koncepce vozu, k tomu ve své době pravděpodobně nejmodernější motor ve své třídě – Škoda 1000 MB byla na jaře 1964 pro největší domácí automobilku přelomovým modelem. Během pěti let výroby, než byla vystřídána modernizovanou Škodou 100/110, opustilo brány závodu více než 443 tisíc embéček, které zamířily do všech koutů světa; mimo jiné třeba na Nové Zéland.
Za zadní nápravou pracuje litrový čtyřválec o výkonu skromných 37 koní, na druhou stranu auto samotné váží zhruba polovinu toho, co dnešní, elektronikou a pevnostní ocelí prošpikovaná auta. Maximální rychlost 120 km/h byla v té době naprosto v pořádku, stejně jako řízení i brzdy bez posilovače. Zavazadlový prostor o objemu 220 litrů se nachází pod přední kapotou, pod ním za odklápěcí maskou najdete náhradní kolo.
Pošlete nám vaše fotografie s legendárním embéčkem na adresu tip@blesk.cz. Nejlepší zveřejníme na webu Blesk.cz a v deníku Blesk.
Veřejnosti bylo auto poprvé představeno 21. března 1964 a právě dnes, tedy na den přesně po padesáti letech, uveřejní automobilový portál Auto.cz jízdní dojmy s tímto autem. Jak se takové padesát let staré embéčko vlastně řídí? A jak obstojí v porovnání s dnešními auty? Možná překvapivě je řada oblastí, ve kterých stará paní současnou produkci poráží. Zajímá vás, které to jsou? Sledujte dnes Auto.cz!