Záhada Boeingu 777: S letadlem jsme mluvili i po zmizení, tvrdí pilot dalšího letounu
Zřítilo se, a nebo ho unesli a někde s ním tajně přestáli? Kolem záhady ztraceného letadla z linky Kuala Lumpur - Peking se dál objevuje dál řada spekulací. Jednou z vyšetřovacích verzí je i změna kurzu letu a záměrné zmizení radarům. Letadlo se ztratilo v 1:30 SEČ, kdy se přestalo hlásit. Pilot jiného letu však nyní tvrdí: Komunikovali jsme s nimi i poté. I když krátce.
"V pořádku, dobrou noc," tak údajně zněla poslední slova z kokpitu zmizelého letadla předtím, než došlo k přerušení kontaktu s dispečery a k jeho obnovení již nedošlo. Letadlo s označením MH730 se odhlásilo v 1:30 SEČ, jen 50 minut po svém odletu z letiště v Malajsii. Mělo namířeno do Pekingu, nedoletělo tam. "Přidávat na konec konverzace zdvořilostní fráze je naprosto běžné a naznačuje to vyšetřovatelům o ´klidu´ posádky," napsal Blesk.cz jeden ze čtenářů, povoláním letecký inženýr. Jenže vyšetřovatelé za tímto klidem vidí i něco jiného - pilot mohl o následné ztrátě ze signálu vědět!
Komunikovali jsme s nimi ještě chvíli po "zmizení", tvrdí další pilot
Malajsijské úřady dnes oznámily, že pátrání po letadle bylo zahájeno v severním a jižním koridoru. Spekuluje se, že letadlo pokračovalo v cestě ještě několik hodin. Původně se po letadle pátralo především v oblasti, kde došlo k přerušení signálu. Nyní však byl pátrací areál rozšířen takřka na celý Indický oceán a také pobřeží jižní Asie.
Že letadlo pokračovalo dál i po zmizení z radarů, to naznačuje i svědectví jednoho z pilotů, který byl v té době také ve službě. Podle německého Bildu s letadlem i po jeho udávaném odmlčení! "Byli jsme schopni spojit se s MH730 ještě krátce po 1:30 SEČ. Hlas na druhém konci patřil druhému pilotovi, tím jsem si jistý," uvedl pilot, který prý v pozadí hovoru slyšel šeptání. Neřešili však prý nic neobvyklého a když došlo ke ztrátě spojení, považoval to za normální. Až později zjistil, že letadlo nikde nepřistálo...
Společnost Malaysia Airlines přitom dnes uvedla, že poslední slova adresovaná z letadla dispečerům na zemi pronesl druhý pilot letadla, a to krátce po ručním odpojení identifikačního systému ACARS.
Načasování poslední zprávy a klidný hlas jejího autora posilují podezření, že oba piloti se mohli na zmizení letadla podílet, napsala agentura AP. Vyšetřovatelé totiž konstatovali, že dotyčný v tu chvíli patrně musel o odpojení identifikačního systému ACARS vědět. Spekuluje se tak dál tom, zda za zmizením nestojí některý z pilotů - ať už kapitán letu MH730 Zaharí Ahmad Šáh (53) nebo jeho co-pilot Fariq Abdul Hamid (27).
The Independent: Boeing skončil na základně Talibanu?
"Všechny informace, které jsem získal od bezpečnostních úřadů, od národního protiteroristického centra a tajných služeb, naznačují, že se něco dělo s piloty," citovala agentura AFP předsedu bezpečnostního výboru Sněmovny reprezentantů Michaela McCaula. "Domnívám se, že všechny stopy vedou do kokpitu, k prvnímu a druhému pilotovi," dodal.
A tak se dál objevují i spekulace o únosu. Divoký scénář uveřejnil americký The Independent. Letadlo zmizelo mimo signál záměrně a odletělo na hranice Afghánistánu, kde přistálo na základně, kontrolované Talibanem! Independent v té souvislosti upozorňuje i na pátrání vyšetřovatelů v domech obou pilotů, kteří letadlo řídili.
Průměrná výše IQ občana České Republiky je 106.77 bodů. Zajímalo vás někdy jak vysoké je přibližně to vaše? Pokud ano, tak neváhejte a vyzkoušejte si jeden z našich IQ testů! Více informací a samotný test naleznete na této adrese: http://zjistete-sve-iq.okamzite.eu Hodně štěstí a správných odpovědí!