Ohnivé peklo! Takhle explodovalo letadlo s 50 lidmi na palubě. Všichni zemřeli

Autor: simao, ČTK - 
18. listopadu 2013
20:00

Tragickou nehodu ruského letadla nikdo nepřežil - na jeho palubě zemřelo 44 cestujících a 6 zaměstnanců. Trosky letadla nacházeli hasiči na stovkách metrů čtverečních, objevili již i obě černé skříňky. Explozi přitom zachytila bezpečnostní kamera na letišti. A je to opravdu děsivá podívaná.

K nehodě a mohutnému výbuchu letadla Boeing 737 došlo v neděli při přistávání v Kazani - v autonomní oblasti Tatarstán. Podle agentury Interfax posádka letadla asi 500 metrů před začátkem přistávací dráhy ohlásila, že není připravena přistát, a pokusila se odletět na druhý okruh. Druhý pokus o přistání však skončil tragicky. Zemřeli všichni lidé, co letadlem letěli. Šance přežít byla v tomto případě takřka nulová...

Ruští vyšetřovatelé nadále pracují se dvěma variantami, proč k nehodě došlo. První je chyba pilotů, druhou selhání techniky - spekuluje se o poruše  mechaniky křídla a nebo nedostatečném tahu motorů při druhém přistání. Prozradit více by mohly i obě černé skříňky, které již vyšetřovatelé našli, ale jsou značně poškozené a experti se snaží zachránit, co se dá. "Našly se dva záznamníky: datový a řečový. Je ale předčasné sdělovat, v jakém jsou stavu," uvedla Taťjana Anodinová, šéfka Mezistátního leteckého výboru.

Stroj letěl střemhlav k zemi a explodoval

Podle agentury RIA Novosti již experti vyloučili, že by zkázu letadla způsobil teroristický útok. Ne zcela zřetelný videozáznam nehody přitom ukazuje, že stroj se zřítil prakticky střemhlav a po dopadu na přistávací plochu došlo k mohutné explozi. "To letadlo prostě spadlo, svisle narazilo do země," řekl novinářům ruský ministr dopravy Maxim Sokolov. Hovořit o tom, že letadlo vybuchlo ještě ve vzduchu, je podle ministra "předčasné".

Miliony rublů pro pozůstalé

Z jaké výšky se stroj zřítil, není podle vyšetřovatelů zatím jasné. Po dopadu se trosky vzňaly, požár se podařilo uhasit až dnes k ránu. Zahynulo šest členů posádky a 44 cestujících, včetně dvou dívek ve věku 11 a 15 let a dvou cizinek, Britky a Ukrajinky. Mezi oběťmi je i Irek Minnichanov, starší ze dvou synů prezidenta autonomního Tatarstánu, šéf republikové tajné služby Alexandr Antonov či manželka známého sportovního komentátora. Identifikace všech mrtvých však může trvat několik týdnů. Pozůstalí po obětech dostanou dva miliony rublů (1,2 milionu Kč) od pojišťovny. Další milion rublů přislíbila každé rodině místní vláda.

pjotri ( 19. listopadu 2013 19:53 )

Ses dobrej, divis se, jak to muzu tipovat na chybu pilota, ale sam hned nize pises, ze rusaci maji piloty slaby.. Tak co vlastne chces? Vis, ja taky tak trochu litam, takze ponekud vim, o cem pisu. Jestlize zkousel nekolikrat pristat a nehlasil zadnou poruchu, pak to byla NEJSPIS jeho chyba. Pocasi bylo, podle mne, OK.. I podle udaju na internetu to byl standard.. V litani je nejdulezitejsi faktor viditelnost a vitr. Ty dve veci byly evidentne v poradku. Uz jsi videl horet letecky palivo v silnym vetru? Ja jo.. V Brne, kdyz zchrastil asi pred 10 lety pilatus.

hofihofi ( 19. listopadu 2013 04:07 )

Tady to mas presne, pilot nezodpovedny clovek, co nebyl v kriticke chvili u rizeni a nechal privest cizi osoby do kokpitu coz se nesmi, dokonce ridit a vypnout castecne autopilota, a majitel letadla take nezodpovedny, ze usetril za skoleni pilotu na novy stroj, stejne jako z tim jakem, novy stroj jine rizeni, piloti bez znalosti. A vysledek je zde. Kdyby nebyly cizi osoby u rizeni, nic by se nestalo, jednoznacne. Jak prijdou mrtvi pasazeri k tomu, se si tatinek hraje s detmi. Zadna chyba vyrobce jak nam tu tvrdis, tupost pilota. http://technet.idnes.cz/pilot-posadil-dite-k-rizeni-dopravniho-letadla-vsichni-zemreli-pv u-/tec_technika.aspx?c=A071119_162403_tec_technika_pka

hofihofi ( 19. listopadu 2013 03:17 )

To by bylo sakra spatne letadlo, kdyby druhy pilot nemohl napravit prehmat prvniho, ze? V danou chvili piloti nebyli na svych mistech a to byla prava pricina, a kluk si s tom hral nazdarbuh, a kdyz slo do vyvrtky tak se piloti nemohli dostat k rizeni. Vzdy musi byt u rizeni aspon jeden z nich a to byla pricina toho padu. Ty rizeni jsou zdvojena.

hofihofi ( 19. listopadu 2013 03:09 )

Toho o letadlech moc nevis, vid? Nebyli tam, jinak by nenechali kluka to vypnout, ten autopilot se vypne sam, kdyz delsi dobu silou tlacis proti nemu na ovladani, tak se vypne a necha rizeni na pilotech, to je hromada casu, proste piloti ve svych sedadlech nebyli. Zadna vyrobni chyba, normalni cinnost zarizeni. Indikace nehraje roli, ta signalizuje pouze stav, slo o neodborny zasah do rizeni. A jediny kdo tu plka jsi ty z neznalosti.

terezice.palice ( 19. listopadu 2013 02:48 )

Videl jsi tu rekonstrukci? Nerikam, ze je vse 100%, ale rozhodne z kokpitu vsichni neodesli, ale byli tam. To ze se pak neco prepnulo, o cemz nevedeli, za kniplem sedel mladej - padali, nastal zmatek a piloti se nemohli diky odstredivce pohnout z mista. Autopilota nevypnul synek automaticky, ale byla to vyrobni chyba, kdy odpojeni autopilota indikovala jedna zdanlive nevyznamna kontrolka. A piloti - ti nejlepsi z Aeroflotu - to nevedeli. Zkoukni to, je to tam krasne vsechno popsany. A neplkej zavadejici hlouposti.

Zobrazit celou diskusi