Nejvyšší pokuta v historii EU: Za stavbu pražského metra!

Pražský dopravní podnik má pořádné problémy. Na základě rozhodnutí ministerstva přijde o dotaci ve výši čtyři miliardy korun kvůli diskriminaci při zadávání zakázek na výstavbu linky A pražského metra.
Pražský dopravní podnik získal evropskou dotaci 7,4 miliardy korun na dostavbu metra A. O další část dotace ve výši 4 miliardy korun kvůli údajnému porušení zákona o veřejných zakázkách přijde. Rozhodlo o tom Ministerstvo dopravy.
Podle serveru Aktualně.cz v ministerské zprávě stojí, že maximální teoretický příspěvek Unie z Fondu soudržnosti bude ponížen o korekci ve výši 25% na zakázce Prodloužení trasy A metra, což je podle serveru při současném kurzu rekordních 4,2 miliardy korun.
Podle radního Jiřího Pařízka (TOP 09) ale Praha požádala o to, aby mohla zkrácenou dotaci čerpat na jiné dopravní projekty. O evropské peníze tak prý fakticky nepřijde.
Diskriminace?
O zkrácení dotace ministerstvo dopravy rozhodlo kvůli výsledkům kontroly, podle které podnik pochybil ve dvou zadávacích řízeních. Podmínky prý byly diskriminační. V jednom případě údajně chybně stanovil příliš vysoký obrat firem, které měly možnost o zakázku na dostavbu metra usilovat. V druhém případě chtěl, aby firma, která vyhraje tendr, měla česky hovořící zaměstnance. Obě zakázky se uskutečnily za éry exředitele DPP Martina Dvořáka.
Nynější ředitel podniku Jaroslav Ďuriš řekl, že s výtkami nesouhlasí. "Ministerstvo dopravy vyčítá dopravnímu podniku diskriminační kritéria, ale z mého pohledu byla tato kritéria přiměřená, tehdejší znění zákona neporušovala," tvrdí. Kvůli hrozícímu krácení dotace podnik před časem podal námitku, ministerstvo o ní zatím nerozhodlo. "Námitku ministerstvo vyřizuje," uvedl Neřold. Ať už prý ale rozhodne jakkoli, na výši poskytnuté dotace to vliv mít nebude.
Náklady na prodloužení trasy metra A do Motola, které má být dokončeno v příštím roce, se odhadují na 22,5 miliardy. Praha chce na stavbu z úvěru Evropské investiční banky (EIB) vyčerpat 11 miliard korun. Zkrácení dotace by mohlo ohrozit čerpání peněz z EIB. Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.
Za to by snad měl být zodpovědný někdo jmenovitě....stavba metra je na účet hl.města a nebudu daleko od pravdy-že pokuta se spláchne s výdajema!