Primátor Prahy varuje: Dopravnímu podniku hrozí krach! Kvůli miliardám za tramvaje

Primátor Hudeček před pražským metrem v době červnových povodní
Primátor Hudeček před pražským metrem v době červnových povodní  (Autor: ČTK)
Autor: simao, ČTK - 
27. září 2013
09:28

Půl roku. Tak krátkou lhůtu dává pražský primátor Tomáš Hudeček na vyřešení obřího problému, který ohrožuje Dopravní podnik hlavního města. Podle Hudečka dokonce hrozí krach téhle největší městské společnosti!

Pokud pražský dopravní podnik (DPP) nevyřeší mnohamiliardový kontrakt na tramvaje se Škodou Transportation, hrozí mu krach. Řešení musí najít do půl roku, potom by se zřejmě muselo začít s rozprodáváním majetku, uvedl v ČT primátor Prahy Tomáš Hudeček (TOP 09).

"Pokud tento kontrakt nebude změněn, tak Dopravní podnik je finančně absolutně na dně," tvrdí mladý primátor. Podle smlouvy z roku 2006 přitom musí podnik odebrat do konce roku 2018 dohromady 250 tramvají 15T ForCity a zaplatí za ně 19,2 miliardy korun. Hudeček uvedl, že smlouva podnik každý rok zadluží o 2,3 miliardy korun. 

Končící ředitel DPP Milan Křístek nebyl podle Hudečka při řešení tohoto problému úspěšný. Jaroslav Ďuriš, který má Křístka nahradit, musí prý najít řešení do půl roku. "Je to podle mě poslední šance," podotkl Hudeček. "Jestli se to nepodaří, tak Dopravní podnik je v takových finančních problémech, že bude nutné přistoupit k nějaké významné restrukturalizaci," dodal.

Hudeček však narozdíl od exředitele Křístka nevidí cestu ve zvyšování jízdného. ani kdyby byly jízdenky dvojnásobně drahé, nebylo by prý peněz dost. A tak primátor vyzývá k rozprodávání majetku. Rozpočtu dopravního podniku přitom uškodila i řada nevýhodných smluv, uzavřených zejména za vedení generálním ředitelem Martinem Dvořákem.

rescarot ( 27. září 2013 15:14 )

Tak takhle už jsem se fakt dlouho nezasmál....

rescarot ( 27. září 2013 15:12 )

Tohle může napadnout jedině absolutního blba jako jsi ty Andreji=Mirku. Ale je asi zbytečné tebe a tobě podobné o čemkoliv přesvědčovat.

jarda304 ( 27. září 2013 12:25 )

vždy´t píšu, MHD má smysl a je ekonomická jen tam, kde prostě není místo, třeba v historickém centru. Jinak po okrajích a kde je možno postavit cesty a parkování pro auta, jsou auta včetně těch silnic a parkovacích domů nejen levnější, ale i pro lidi pohodlnější.

jarda304 ( 27. září 2013 12:22 )

jen blbě kecáš

japos22 ( 27. září 2013 12:15 )

To by bylo taxíků, než by pobrali lidi do práce - nepřipadá mi to reálné, ani levnější

Zobrazit celou diskusi