Čtvrtek 2. května 2024
Svátek slaví Zikmund, zítra Alexej
Oblačno 22°C

Voják spadl z vrtulníku! Velitel vyměnil život Lubomíra (†40) za 13 dalších!

Podle svědectví z místa nehody spadl voják Lubomír z vrtulníku, protože mu velitel odřezal lano!
Podle svědectví z místa nehody spadl voják Lubomír z vrtulníku, protože mu velitel odřezal lano!  (Autor: Čas.sk)
Autor: sch - 
19. září 2013
16:03

Sofiina volba. Takhle nějak se musel cítit velitel, který odřízl vojáka Lubomíra (†40), který se při vojenském cvičení slaňoval, a hrozilo, že se zřítí vrtulník. Jenže tím, že ho odřízl a de facto zabil, zachránil 13 dalších životů. Alespoň takhle mluví oficiální vyšetřovací verze.

Zdá se to, jako krutá vražda, ale opak je pravdou. Při situacích, jako byla tato, mají piloti jasné pokyny, jak postupovat. Vrtulníku začaly selhávat systému, rozkýval se a tím se rozkývalo i lano s Lubomírem Igazem.

Jasná volba

Hrozilo, že spadne celý vrtulník se 13 lidmi na palubě. Na výběr sice bylo, ale volba byla jasná. Pilot zavelel a tak se taky stalo. Tím, že Lubomíra, který zemřel po pádu z 20 metrů na beton, odřízli, zachránili zbytek třináctičlenné posádky.

Byla to nutná oběť?!

Alespoň takhle podle slovenského deníku Sme hovoří oficiální a jediná vyšetřovací verze, plyne to ze dvou na sobě nezávislých zdrojů. Policisté dál vyšetřují, jestli se tragédii ve slovenském Lešti nedalo zabránit a jestli se porucha vrtulníku nedala odhalit před vzletem, tudíž jestli bylo nutné obětovat život vojáka.

Měl tři děti

To, že je Lubomír voják, jeho rodina věděla. Asi i počítala s rizikem, se kterým se každý den setkával. Nejhorší a asi každodenní obavy se naplnily. Jeho manželka a tři děti už se svého tatínka nedočkají.

honza1965 ( 20. září 2013 12:25 )

Vezmi si model vrtulníku a zavěs ho za hlavní rotor, jehož vrtule ho udržuje ve vzduchu. Funkci zadní vrtule pro zjednodušení vynechám. Pak na boku vrtulníku zavěs břemeno na laně. Pokud bude vrtulník v klidu na nehybném závěsu a ty břemeno rozhoupeš, bude to mít na stabilitu vrtulníku minimální vliv. Potom simuluj poruchu hydrauliky horizontálními a vertikálními pohyby závěsu a sám poznáš jak se začne chovat zavěšené břemeno a jak fatální bude mít vliv na srovnání vrtulku do stabilní polohy a o jakou dobu to srovnávání prodlouží. Když si vezmeš že každá vteřina navíc zvýší mnohonásobně nebezpečí zřícení vrtulníku, jiná možnost než odříznutí nebyla.

honza1965 ( 20. září 2013 12:14 )

Vycházím z výpovědi očitého svědka uveřejněné ve zprávách.

honza1965 ( 20. září 2013 12:12 )

Kolik máš s vrtulníkem nalétáno hodin a kolikrát si řešil za letu selhání systémů, že toto dokážeš s takovou jistotou tvrdit?

honza1965 ( 20. září 2013 12:09 )

dsmann Jenže těm pitomcům tady, co v životě neměli v ruce ani model vrtulníku, by to nedokázal vysvětlit ani profesionál tak aby to ty jejich omezený mozečky dokázaly pobrat

dsmann ( 20. září 2013 11:34 )

samozřejmě máš pravdu ale tady mezi těmi leteckými analfabety, no škoda psát jak pozoruji. Vědí o pilotování vrtulníku a jeho letových vlastnostech úplné ho*/vno a člověka co má znalosti by nejraději ukamenovali tak já mizím, ti blbečci se chtějí jenom hádat a stejně nemají na to to pochopit

Zobrazit celou diskusi