Strojvedoucí z vlaku smrti: Chtěl jsem brzdit, ale nešlo to!
Strojvedoucí vlaku, který ve středu ve vysoké rychlosti vykolejil blízko španělského města Santiago de Compostela, údajně chtěl před ostrou zatáčkou přibrzdit. Řekl to těsně po nehodě záchranářům. Snížit rychlost ale prý nebylo možné. Může tak za tragickou nehodu technická závada?
Strojvedoucí Francisco José Garzón, který je v policejní vazbě vyšetřován pro podezření ze zabití z nedbalosti, byl při katastrofě zraněn na hlavě a má poraněná žebra. Když ho jeden z místních dobrovolníků doprovázel k ošetření, řekl mu Garzón, že chce zemřít. Údajně dodal, že "jel moc rychle" a "bylo zapotřebí brzdit, ale nešlo to".
Vlak v nebezpečné zatáčce před santiagským nádražím víc než dvojnásobně překročil přípustnou rychlost, vykolejil a roztříštil se o betonový koridor. Počet mrtvých se dnes zvýšil ze 78 na 79, se zraněním v nemocnici leží dalších 70 lidí, z nichž stav 22 je vážný.
Dvaapadesátiletý Garzón podle policistů zatím odmítá vypovídat, jeho čtvrteční výslech byl odložen na dnešek. Soudce by měl dnes rozhodnout, zda strojvedoucího oficiálně obviní, zda ho propustí na kauci nebo obvinění zbaví.
Strojvedoucí údajně již dříve přiznal, že vlak výrazně překročil povolenou rychlost. Tento fakt podle médií potvrzují i první údaje získané z palubních záznamníků.
Můžeš mít a nemusíš mít pravdu. Záleží na tom na kolik bylo celé řízení vlaku závislé na "počítači". V některých vlacích a nejen v nich, už je to tak přehnané, že stačí "grand error" a manuálně neuděláš vůbec nic, jelikož ta chyba zablokuje prakticky všechno, případně se manuální manipulace někde "cestou" potká s počítačem ovládaným a zablokovaným prvkem a je to v háji