Čtvrtek 28. března 2024
Svátek slaví Soňa, zítra je Velký pátek / Taťána
Oblačno, déšť 14°C

Strojvedoucí z vlaku smrti: Chtěl jsem brzdit, ale nešlo to!

Autor: ČTK, lm - 
28. července 2013
16:39

Strojvedoucí vlaku, který ve středu ve vysoké rychlosti vykolejil blízko španělského města Santiago de Compostela, údajně chtěl před ostrou zatáčkou přibrzdit. Řekl to těsně po nehodě záchranářům. Snížit rychlost ale prý nebylo možné. Může tak za tragickou nehodu technická závada?

Strojvedoucí Francisco José Garzón, který je v policejní vazbě vyšetřován pro podezření ze zabití z nedbalosti, byl při katastrofě zraněn na hlavě a má poraněná žebra. Když ho jeden z místních dobrovolníků doprovázel k ošetření, řekl mu Garzón, že chce zemřít. Údajně dodal, že "jel moc rychle" a "bylo zapotřebí brzdit, ale nešlo to".

Vlak v nebezpečné zatáčce před santiagským nádražím víc než dvojnásobně překročil přípustnou rychlost, vykolejil a roztříštil se o betonový koridor. Počet mrtvých se dnes zvýšil ze 78 na 79, se zraněním v nemocnici leží dalších 70 lidí, z nichž stav 22 je vážný.

Dvaapadesátiletý Garzón podle policistů zatím odmítá vypovídat, jeho čtvrteční výslech byl odložen na dnešek. Soudce by měl dnes rozhodnout, zda strojvedoucího oficiálně obviní, zda ho propustí na kauci nebo obvinění zbaví.

Strojvedoucí údajně již dříve přiznal, že vlak výrazně překročil povolenou rychlost. Tento fakt podle médií potvrzují i první údaje získané z palubních záznamníků.

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

xxyy ( 29. července 2013 09:38 )

Můžeš mít a nemusíš mít pravdu. Záleží na tom na kolik bylo celé řízení vlaku závislé na "počítači". V některých vlacích a nejen v nich, už je to tak přehnané, že stačí "grand error" a manuálně neuděláš vůbec nic, jelikož ta chyba zablokuje prakticky všechno, případně se manuální manipulace někde "cestou" potká s počítačem ovládaným a zablokovaným prvkem a je to v háji

tochadda ( 28. července 2013 21:18 )

Prokrista, co ten vůl blábolí? Existuje dvacet způsobů,jak snížit výkon, nebo zabrzdit,stopnout motor,na co je asi tak ve vozech záchranná brzda?Tu samou má fíra v kabině...

pp10 ( 28. července 2013 19:23 )

Jen neustale zduraznuji, ze se uz vubec nemluvi o tom, ze pri stavbe trati pro rychlovak, ktery jezdi 280 km/h nebyly penize na dalsi vyvlastnovani pozemku, tak nechali zatacku z puvodni trate pro normalni vlaky a jen v zatacce snizili rychlost na 80 km !!!!!!! Vam to snad pripada nromalni, ze na takove trati zustane zatacka temer ve tvaru U a jen se snizi rychlost????? V ci kapse asi zustaly penize na vyvlastneni pozemku a postaveni bezpecnejsi trati???? V rychlovaku byli sice 2 strojvedouci, ale v kabine jen 1!!! Spatne postavene trat a selhani lidskeho faktoru = katastrofa!!!!!

namoroman ( 28. července 2013 18:32 )

NO jo...to je na mašli i kdyby to nezavinil...79 mrtvých

namoroman ( 28. července 2013 18:01 )

Na strojvedoucí byly a jsou kladeny velmi vysoké nároky při přijímání,zkouškách a psychotestech . Pochybuji, že by to byl takový blázen a jel známé trati takovou rychlostí jen z plezíru.Moooc pochybuji!

Zobrazit celou diskusi