Strojvůdce z vlaku smrti, ve kterém zabil 80 lidí: Pos**l jsem to, chci umřít!

Autor: shp - 
26. 7. 2013
17:33

Po kolejích se proháněl jako po závodní dráze. Frajeřina v rychlovlaku ale skončila tragédií, souprava v zatáčce vylétla z trati a v jejích útrobách zemřelo 80 lidí. Černá skříňka odhalila první slova strojvedoucího po tragédii: „Pos**l jsem to, chci umřít!“

Francisco José Garzon Amo (52) se rád proháněl v rychlovlacích. Na Facebook umisťoval fotografie, na kterých tachometr v rychlovlaku ukazoval rychlost i 200 km/h. Strojvedoucí již přiznal, že jel téměř dvojnásobnou rychlostí do Santiaga de Compostela, kde vlak vykolejil.

Jedu 190 km/h, vykolejím!

Podle zdrojů španělských médií si uvědomil před nehodou, že jede s vlakem moc rychle, a volal dispečerovi: „Jedu 190 km/h, vykolejím!“ To už ale bylo na všechno pozdě.

Záznam černé skříňky

Záznam z černé skříňky, která byla vytažena z vraku vlaku, pak odhalil skutečná slova Garzona Ama: „Vykolejil jsem. Co budu dělat? Co mám dělat? Pos**l jsem to, chci umřít!“ Zatímco on ale přežil, 80 lidí takové štěstí nemělo.

Doporučujeme
pavlos67 ( 27. července 2013 12:15 )

Ano lidsky faktor...Plati vsude..at je to letecka doprava,pozemni...Bohuzel na tom to ve vetsine pripadu shori.Jinak diky nejkaaaa za vycerpavajici info..je videt,ze se o to skutecne zajimate...

nejkaaaa ( 27. července 2013 03:13 )

a že nekecám...http://***novinky.cz/ekonomika/125733-zalobci-pry-proveruji-pendolina-kvuli-bezpecnosti- cd-se-brani.html a tady ještě něco k těm zabzařům http://***os.cd.cz/phare/index.php?action=section&id=13952

nejkaaaa ( 27. července 2013 03:01 )

Myslím že nezvládl bud přechod na ASFU, možná koukal jinam..anebo to prostě nefungovalo.Nic jiného se z toho nedá vykoumat.Ještě možná by bylo mín tragické kdyby se vozy dostaly až za tu hranu zdi.Tot vše.hezký den a pokud něco objevíš dej vědět.

nejkaaaa ( 27. července 2013 02:52 )

Je to těžké posoudit komplexně Pavlosi..Můj názor sbírám aktuálně na netu a po tv kde co o téhle trati je dosptupné..zde odkaz na to jak jízda vypadá v normálu http://elpais.com/elpais/2013/07/25/videos/1374763656_833539.html?autoplay=1 /místo hvězdiček dej w***.) a musím opravit na elpais.com psali že systém ERTMS L1 na trati nakonec instalován je, ale pouze do pK 80,0.takže ADIF nenechali instalovat ERTMS až do stanice Santiago de Compostela,ležící v pK 84,3.Důvod?Brzy se zjistí.Všechny ostatní španělské VRT jsou pokryty buď německým systémem LZB nebo ERTMS L1 (L2) včetně stanic.Takže i kdyby fíra měl mikrospánek,aj,tenhle usek prostě nebyl dostatečně zabezpečený obecně.Představa že z 220 km/h na 80 km/h a tunelem je to jen na odvaze fíry..no potěš koště. Zabezpečovací systémy existují léta.Technicky zajistíš,aby se vlaky nesrazily,nepřekročily povolenou rychlost,zastavily na metr přesně..otázkou je jak zabráníš jejich selhání.Proto tam musí být člověk který tomu dozoruje není tam za pasažéra s lepším výhledem,má sakra zodpovědnost.Ten fíra tam určitě poprvé nejel,nejspíš se jezdilo tzv na hubu.Samotnou mne zajímá vyšetřovací verze.Zde odkaz pro představu..http://***fd.cvut.cz/personal/kolarra5/UISp09.pdf fotka s dipečerským pracovištěm a zátiším s třemi hrnky mluví za vše..zlehčuju.Pamatuju kdy se zavaděl v ČR na dráze zabezpečovací systém,který přestal fungovat a způsoboval problémy s vjezdy na obs.kolej v případě deště potažmo nánosem písku,bahna na čidla,který špatně vyhodnocoval info a návěsti.Prostě se musí vždycky stát něco i tak tragického aby se do budoucna podobného nic nestalo.Bohužel se stane něco jiného.Takže neexistuje dokonalý systém ochrany má odpověd na tvůj dotaz.V žádné dopravě.Protože nikdy programátoři,vyvojáři se nemohou spolehnout na jediné..dokonalém fungování lidského faktoru.Smutné.Otázkou je nakolik si cení management lidských životů a nešetří.

barbatus ( 27. července 2013 01:26 )

Přijde mi divné, že by za to mohl nezodpovědný mašinfíra. Jeho dosavadní rychlé jízdy - kolik toho asi ujel abnormálně rychle, to byl na trati sám a nemusel dodržovat jízdní řád? Osudnou trať určitě nejel poprvé. Určitě zná, jak vlak reaguje na určité rychlosti, náklon kolejí, poloměr zatáčky. Zkušení řidiči jezdí po známé trase automaticky a nedovolí si ji projet riskantněji, protože vědí, kde jsou hranice bezpečnosti. A tenhle fíra že by jel DVAKRÁT tak rychle, než se doporučovalo? To by musel být blázen, pokud by to uděloal vědomě.

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa