Český kamioňák zkolaboval, ujel však ještě 10 km: Jak je to možné?
Německá policie dnes objasnila okolnosti středečního dramatu, které se odehrálo na dálnici u našich západních sousedů. Čtyřicetitunový kolos se zde nekontrolovaně valil po vozovce, jeho český řidič však byl v bezvědomí. Ujel ještě 10 kilometrů a to vše díky tempomatu.
Když český řidič (48) upadl do bezvědomí, jel jeho kamion jel dál. A to podle německé dálniční policie díky zapnutému tempomatu. Zastavil se až po deseti kilometrech.
Místy sice auto drhlo o středová svodidla, pokračovalo však ve své cestě dále. A se zastavením kolosu si marně lámala hlavu i policie. Jako zázrakem se při téhle zběsilé jízdě nikdo nezranil. Tedy až na řidiče.
Ten po záchvatu mrtvice bojuje dál o život v nemocnici v Heidelberu. Zdravotní problémy jej postihly ve středu ráno na dálnici A6 na jihozápadě Německa nedaleko města Bad Rappenau.
Policie pak dnes vyhodnotila údaje z tachografu kamionu a oznámila, že rozjetý stroj se podle ní zastavil samovolně poté, co ve stoupání vjel do travnatého oddělovacího pruhu.
Bezpečnost, nebo peníze: Co je důležitější?
Na nehodu přitom zareagoval i německý autoklub ACE. A žádá úpravu zákonů. Chce, aby majitelé spedičních firem povinně vybavili své nákladní vozy bezpečnostním zařízením, které by tempomat v obdobných případech odpojilo.
Mluvčí ACE Rainer Hillgärtner připomněl, že vlaky jsou vybaveny tzv. tlačítkem bdělosti, které musí strojvedoucí v určitých intervalech spínat. Dodal, že takový bezpečnostní prvek je k dispozici i pro kamiony. Kvůli ceně ale firmy toto zařízení prý neinstalují.
Ten umře ve stoje